کد خبر : 17192
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 13:22

وزیر راه و شهرسازی:

اجرای طرح‌های وزارت راه با محوریت کریدور ساحلی جنوب در دستور کار است

اجرای طرح‌های وزارت راه با محوریت کریدور ساحلی جنوب در دستور کار است
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح‌های در دستورکار این وزارتخانه با محوریت کریدور ساحلی جنوب کشور اجرایی می‌شود، گفت: در این زمینه می‌توان به احداث شهرها و بندرهای جدید در نوار ساحلی جنوب کشور اشاره کرد.

به گزارش خریدار، مهرداد بذرپاش روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های حوزه راه و شهرسازی هرمزگان افزود: کریدور ساحلی جنوب حدود یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که از چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان عبور می‌کند که هرمزگان بیشترین طول این مسیر را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: امروز ۲۵ کیلومتر از کریدور ساحل جنوبی کشور در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هفته گذشته نیز ۲۵ کیلومتر این مسیر در بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین هفته آینده ۵۰ کیلومتر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تا پایان سال‌جاری یکصد کیلومتر از این مسیر افتتاح خواهد شد.

بذرپاش اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم عملیات اجرایی احداث کریدور ساحل جنوبی کشور تکمیل شود که سهم بسزایی در ترانزیت کالا و افزایش زیرساخت‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

وی در خصوص تکمیل زنجیره بزرگراهی کشور نیز افزود: امروز عملیات اجرایی احداث ۳۶ کیلومتر از مسیر بندرعباس به لار آغاز شد که به استان فارس منتهی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این مسیر هم سهم قابل توجهی در ترانزیت و حمل و نقل دارد و یکی از اصلی‌ترین راه هایی که سوخت به مرکز کشور منتقل می‌شود، از این مسیر می‌گذرد.

وی گفت: هم اکنون ظرفیت‌های بزرگراهی، اجازه انتقال چنین حجمی از تردد را نمی‌دهد و احداث این مسیر کمک موثری برای ترانزیت سوخت و انتقال آن برای مصارف داخلی است.

بهره‌برداری از ۷۲ طرح‌ عمرانی حوزه راه و شهرسازی هرمزگان با هزینه ۶ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان امروز شنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.