کد خبر : 27805
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 12:26

مجتبی دوراندیش

۲ اقدام سازمان مالیاتی برای کاهش بیشتر فشار بر اصناف

۲ اقدام سازمان مالیاتی برای کاهش بیشتر فشار بر اصناف
به نظر می‌رسد، با توجه به شرایط رکودی، سازمان امور مالیاتی تسهیلاتی از جمله ۱۵ قسطه شدن و افزایش مهلت ارائه اظهارنامه را در نظر گرفته است.

به‌ گزارش خریدار، طی سال‌های اخیر سازمان امور مالیاتی کشور به واسطه افزایش اطلاعاتی که در اختیار دارد و افزایش مالیات اصناف، تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته است. به طور مثال در سال اولی که اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت، ضرایب مربوط اصناف نصف شد.

در ادامه این روند با توجه به افزایش ۵۰ درصدی مالیات اصناف به نسبت سال گذشته در بودجه ۱۴۰۳، سازمان امور مالیاتی تسهیلاتی را در نظر گرفته است تا مشوقی برای پرداخت مالیات‌ها باشد. این تسهیلات شامل ۱۵ قسطه شدن پرداخت مالیات اصناف و افزایش فرصت ارائه اظهارنامه تبصره ماده ۱۰۰ بود.

لازم به ذکر است، تا پیش از این و در سال‌های گذشته تعداد اقساط، ۴ قسط بود و نهایت فرصت ارائه اظهارنامه تبصره ماده ۱۰۰ نیز تا تیر ماه بود.

به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط رکودی که در بازارها وجود دارد، کاهش درآمد اصناف مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل سازمان امور مالیاتی برای وصول درآمدهای مالیاتی تسهیلات بیشتری برای مودیان در نظر گرفته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.