کد خبر : 27834
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 14:00

وزیر کشور اعلام کرد

۱۵ تیر زمان مرحله دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است

۱۵ تیر زمان مرحله دوم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است
وزیر کشور هشتم تیر ۱۴۰۳ را پایان فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: اگر به هر دلیل نتیجه انتخابات در مرحله اول انتخابات روشن نشود، مرحله دوم انتخابات یک هفته بعد در تاریخ ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خریدار، احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: با وجود فرصت بسیار کم و لزوم سرعت گرفتن فرآیند انتخابات، به حمدالله مرحله اول که ثبت‌نام داوطلبان بود، به خوبی انجام شد.
وی ادامه داد: مراحل بعدی انتخابات نیز طبق مقررات و زمان‌بندی ۵۰ روزه انجام می‌شود.
وزیر کشور ادامه داد: برای ثبت‌نام داوطلبان هیچ مشکلی نداشتیم. طبیعتا افرادی که شرایط ثبت‌نام نداشتند، ثبت‌نام نشدند و این کار با دقت لازم، انجام شد. مراحل بعدی تایید صلاحیت نیز با شورای نگهبان است.
احمدی در پاسخ به پرسش ایسنا که تعداد واجدان شرایط حضور پای صندوق‌های آراء را پرسید، گفت: تفاوت چندانی با انتخابات مجلس نخواهند داشت.
وی رعایت اخلاق در انتخابات را پر اهمیت دانست و تصریح کرد: همانطور که رهبری تاکید کردند، رعایت اخلاق انتخاباتی، جلوگیری از تخریب کاندیداها، رعایت امنیت و همبستگی ملی از اهم مسائلی است که داوطلبان تایید صلاحیت شده باید حتما به آنها پایبند باشند تا تراز انتخابات در عالی‌ترین سطح حفظ شود.
وزیر کشور بر پایان فرآیند برگزاری انتخابات در هشتم تیر ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: اگر به هر دلیل نتیجه انتخابات در مرحله اول انتخابات روشن نشود، مرحله دوم انتخابات یک هفته بعد در تاریخ ۱۵ تیر برگزار می‌شود.
احمدی تاکید کرد: ان‌شاءالله با هماهنگی‌های انجام شده بین همه دست‌اندکاران امر انتخابات و با حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای مشکلی برای امنیت انتخابات نخواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.