کد خبر : 30385
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهریور 1403 - 13:16

مجتبی دوراندیش

کسب رتبه 162 بانک پاسارگاد در میان 1000 بانک برتر جهان، افتخاری بی سابقه در نظام بانکی کشور

کسب رتبه 162 بانک پاسارگاد در میان 1000 بانک برتر جهان، افتخاری بی سابقه در نظام بانکی کشور
بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در فهرست 1000بانک برتر جهان در سال 2024 از طرف نشریه بنکر، با 43 پله صعود به جایگاه بی‌سابقه 162 جهان و 12 خاورمیانه دست یافت.

به گزارش خریدار، بر اساس آخرین رتبه‌بندی مؤسسه بنکر که در ماه جولای 2024 منتشر شده است، بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی موفقیت‌های بی‌نظیری را کسب نموده و موجب اهتزاز پرچم افتخار برای کشور عزیزمان شده است.
در این راستا بانک پاسارگاد با 43 پله صعود نسبت به سال گذشته، جایگاه بی‌سابقه 162 جهان و 12 خاورمیانه را به خود اختصاص داد و در صدر فهرست بالاترین رشد سرمایه لایه یک در سطح خاورمیانه درخشید.
علاوه بر این براساس معیار نرخ بازده سرمایه (ROC) با کسب بازده 33.7درصدی رتبه دوم خاورمیانه و از نظر معیار نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) با بازده 2.8درصدی رتبه سوم خاورمیانه را کسب کرد.
گفتنی است کسب این افتخارات و جایگاه‌های شایسته در شرایط وجود تحریم‌های اقتصادی ظالمانه حاکم بر کشورمان و افت قابل توجه ارزش پول ملی میسر گردیده که نشان از توانمندی این بانک در عرصه بین‌المللی دارد. بانک پاسارگاد با تکیه بر سرمایه‌انسانی کارآمد، حمایت مستمر سهامداران و توان مالی خود به این موفقیت‌ها دست یافته است.
گفتنی است در رتبه‌بندی 1000 بانک برتر جهان که توسط نشریه بنکر صورت می‌پذیرد، بانک‌ها بر اساس شاخص‌های مالی کلیدی در بخش ترازنامه و صورت سود‌وزیان، سایر شاخص‌های مرتبط با تعداد مشتریان در بخش بانکداری خرد و شرکتی، کانال‌های پرداخت و تعداد کارکنان مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و نتیجه دقیقی از وضعیت آن‌ها ارائه می‌گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.