کد خبر : 29221
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 - 17:40

وضعیت نرخ بیکاری در آمریکا

کاهش شدید رشد شغلی در ایالات متحده

کاهش شدید رشد شغلی در ایالات متحده
در بحبوحه کندی قابل توجه در استخدام، نرخ بیکاری ایالات متحده نزدیک به 4.3 درصد در ژوئیه نزدیک به بالاترین حد سه سال اخیر جهش کرد، که ترس از بدتر شدن بازار کار را تشدید کرد و به طور بالقوه اقتصاد را در برابر رکود آسیب پذیر کرد.

خریدارآنلاین – سارا کلاری : در بحبوحه کندی قابل توجه در استخدام، نرخ بیکاری ایالات متحده نزدیک به 4.3 درصد در ژوئیه نزدیک به بالاترین حد سه سال اخیر جهش کرد، که ترس از بدتر شدن بازار کار را تشدید کرد و به طور بالقوه اقتصاد را در برابر رکود آسیب پذیر کرد.
وزارت کار روز جمعه گزارش داد که افزایش نرخ بیکاری از پایین ترین سطح پنج دهه اخیر یعنی 3.4 درصد در آوریل 2023 به بالاترین سطح از سپتامبر 2021 تاکنون رسیده است، اما تضمین کننده کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر از سوی فدرال رزرو است و اقتصاددانان خواستار کاهش 50 واحدی در هزینه های استقراض هستند. آنها استدلال می کنند که بانک مرکزی ایالات متحده به احتمال زیاد پشت این منحنی در کاهش سیاست پولی قرار دارد.

کندی شدید در بازار کار برای مدتی در نظرسنجی‌ها و افزایش تعداد افرادی که مزایای بیکاری دریافت می‌کنند، مشخص شده بود. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال‌های 2022 و 2023 بر تقاضای نیروی کار تأثیر گذاشته است، به طوری که داده‌های دولتی این هفته نشان می‌دهد که استخدام‌ها در ماه ژوئن کمترین میزان در چهار سال گذشته بوده است.

گزارش اشتغال، که همچنین نشان داد افزایش دستمزد سالانه در ماه گذشته کمترین میزان در بیش از سه سال گذشته بوده است، برخی موسسات وال استریت، از جمله Bank of America Securities را بر آن داشت تا انتظارات کاهش نرخ خود را تا سپتامبر از دسامبر ادامه دهند. گلدمن ساکس اکنون سه کاهش نرخ بهره را در سال جاری به جای دو مورد قبل از انتشار پیش بینی کرده است.

برایان بتون، استاد اقتصاد در کالج بوستون، گفت: «اگر مقامات فدرال رزرو این گزارش را می دیدند، این هفته نرخ بهره را 25 واحد کاهش می دادند. مطلقاً هیچ توجیهی برای اعمال سطح بالایی از محدودیت های پولی بر اقتصاد وجود ندارد.»
دفتر آمار کار وزارت کار گفت که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته 114000 شغل افزایش یافته است. این رقم بسیار کمتر از 215000 شغل اضافه شده در ماه در 12 ماه گذشته و حداقل 200000 شغلی است که اقتصاددانان می گویند برای همگام شدن با رشد جمعیت مورد نیاز است و دلیل آن افزایش مهاجرت است.
اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، پیش بینی کرده بودند که حقوق و دستمزد 175000 شغل افزایش می یابد. بررسی تاسیسات، که از آن حقوق و دستمزد محاسبه می شود، همچنین نشان داد که اقتصاد در ماه می و ژوئن 29000 شغل کمتر از آنچه قبلا گزارش شده بود ایجاد کرده است.
با این حال، نظرسنجی خانوارها نشان داد که 436000 نفر گزارش دادند که به دلیل آب و هوای بد در ماه گذشته نتوانسته اند به محل کار خود مراجعه کنند که بالاترین رکورد در ماه جولای است. 249000 نفر در ماه گذشته به طور موقت اخراج شدند.
میانگین کار در هفته از 34.3 ساعت در ماه ژوئن به 34.2 ساعت کاهش یافت . اما حقوق و دستمزد ساخت و ساز و اشتغال در اوقات فراغت و مهمان نوازی افزایش یافت، که بحث آب و هوا را تضعیف می کرد.
در اشتغال دولتی 17000 شغل افزایش یافت. همچنین در بخش های حمل و نقل و انبارداری و همچنین کمک های اجتماعی، افزایش اشتغال حاصل شد.
مردم در هنگام رفت و آمد صبحگاهی در یک عکس فایلی در خیابان وال راه می روند. به گزارش رویترز حقوق و دستمزد صنعت اطلاعات باعث کاهش 20000 شغل شد.
وسعت افزایش‌ شغلی همچنان باریک شد و 49.6 درصد از صنایع ، افزایش اشتغال را گزارش کردند که از 56.0 درصد در ژوئن کاهش یافت.
سهام در وال استریت به شدت کاهش یافت. ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها به پایین ترین حد در چهار ماه گذشته رسید. قیمت های خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت و بازدهی اوراق بهادار 10 ساله به پایین ترین حد خود کاهش یافت.
گرافیک رویترز
رشد دستمزد کم می شود
فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره یک شبه خود را در محدوده 5.25٪ -5.50٪ نگه داشت، جایی که برای بیش از یک سال بوده است اما به محض نشست بعدی در ماه سپتامبر، راه را برای کاهش هزینه های استقراض باز کرد. بازارهای مالی و اقتصاددانان نیز انتظار کاهش نرخ بهره را در ماه نوامبر و دسامبر دارند.
میانگین درآمد ساعتی در ماه گذشته پس از افزایش 0.3 درصدی در ماه ژوئن، 0.2 درصد افزایش یافت، که احتمالاً تحت تأثیر یک تغییر تقویمی قرار گرفته است زیرا هفته نظرسنجی در ماه جولای شامل پانزدهم نمی شود.
در 12 ماه منتهی به جولای، دستمزدها 3.6 درصد افزایش یافته است، که کمترین افزایش سالانه از ماه مه 2021 است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.