کد خبر : 19954
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 11:07

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد؛

نگاه بلندمدت لایحه برنامه هفتم توسعه به حوزه صنعت

نگاه بلندمدت لایحه برنامه هفتم توسعه به حوزه صنعت
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نگاه بلند مدت و مثبت لایحه برنامه هفتم توسعه به حوزه صنعت خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌هایی هم در حوزه تامین برق مورد نیاز صنایع صورت گرفته و تکالیفی برای وزارت نیرو در لایحه برنامه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خریدار، معصومه پاشایی با اشاره به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: ما در برنامه هفتم توسعه شاهده نگاه مثبت و بلندمدت این برنامه به حوزه صنعت هستیم.

وی ادامه داد: در قانون برنامه ششم هم با وجود اجرای ضعیف این قانون بخش صنعت کارنامه موفقی نسبت به سایر بخش ها داشت؛ اگرچه این قانون در حد ۳۰ تا ۴۰ درصد محقق و اجرایی شده بود اما بخش صنعت رتبه بالایی در عملیاتی شدن برنده های برنامه به خود اختصاص داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توجه خوبی در لایحه برنامه هفتم توسعه به حوزه صنعت شده اما لازمه تحقق و اجرایی شدن آن هم آوردن زیرساخت‌هایی در حوزه‌های مختلف است.

پاشایی خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌ها، زیرساخت‌های قانونی است و ما باید ریل گذاری های قانونی را در حوزه صنعت و به طور کل تولید به خوبی انجام دهیم تا با نقص و ابهام و خلاء قانونی در این حوزه مواجه نباشیم.

وی افزود: یکی دیگر از زیرساخت ها زیرساخت های انرژی است اگر ما می‌خواهیم که صنعت مان رشد کند نباید قطع برق مکرر در این حوزه داشته باشیم و هر وقت با کمبود برق مواجه می‌شویم اول به سراغ صنایع برویم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: پیش‌بینی‌هایی هم در حوزه تامین برق مورد نیاز صنایع صورت گرفته و تکالیفی برای وزارت نیرو برای این امر در لایحه برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.