کد خبر : 29362
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 مرداد 1403 - 15:12

مجتبی دوراندیش

نقش خبرنگاران در تصمیم‌گیری‌های صحیح و موفقیت‌آمیز

نقش خبرنگاران در تصمیم‌گیری‌های صحیح و موفقیت‌آمیز
علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان، نقش خبرنگاران را در شناسایی مشکلات و انعکاس خدمات شبکه بانکی بسیار مهم دانست و از زحمات آنان در اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق قدردانی کرد.

به گزارش خریدار، همزمان با فرارسیدن روز خبرنگار، گروه مالی سامان در مراسمی از خبرنگاران فعال میزبانی کرد. در این مراسم که به میزبانی مشترک بانک سامان، بیمه سامان، پرداخت الکترونیک سامان و بلوبانک سامان برگزار شد، علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان، از تلاش‌های بی‌وقفه خبرنگاران در انتشار اخبار قدردانی کرد. وی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع، اظهار داشت که این تلاش‌ها به تصمیم‌گیری‌های صحیح و موفقیت‌آمیز در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.
وی افزود که موفقیت‌های گروه مالی سامان مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران است که با انتشار اخبار، مدیران و تصمیم‌گیران را در حوزه‌های مختلف مطلع می‌کنند.
مدیرعامل بانک سامان به چالش‌های اخیر در حوزه بانکی اشاره کرد و نقش خبرنگاران را در شناسایی و انعکاس خدمات بانکی بسیار مهم دانست. وی تأکید کرد که خدمات بانکی محدود به ساعات اداری نیست و تیم‌های زیادی در طول شبانه‌روز برای ارائه خدمات به مردم تلاش می‌کنند. معرفت از خبرنگاران خواست تا اخبار را به شکل صحیح و دقیق منعکس و از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کنند.
در ادامه این مراسم، علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص نحوه ارائه وام‌های خرد و واگذاری این امر به بلوبانک گفت: فرآیند اجرایی برخی از تسهیلات مانند تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری به بلو سپرده شده است تا ارائه این وام‌ها با سرعت بیشتر و در فضای نوآوانه صورت پذیرد.
معرفت همچنین حجم سپرده بانک سامان را ۲۲۰ همت و میزان تسهیلات پرداختی را حدود ۱۴۰ همت عنوان کرد و گفت: تا پایان تیرماه هزار میلیارد تومان وام تکلیفی از طریق بلو پرداخت شده است.
طبق گفته معرفت بلو حالا یکی از مسیرهایی است که برای تسهیلات تکلیفی در کنار بانک سامان قرار دارد. او در این باره توضیح داد: اگر کاربری برای دریافت وام تکلیفی خود به سامانه معرفی شده توسط بانک مرکزی مراجعه کند اگر بانک سامان را انتخاب کند برای ادامه مسیر به اپلیکیشن بلوبانک متصل خواهد شد.
ما همچنان نوآورتریم
معرفت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره کاهش نوآوری‌ها در بانک سامان و اختلال‌ و مشکلاتی که بانک سامان و بلو با آن مواجه هستند گفت: بانک‌ها هریک به فراخور زیرساخت‌های خود امکانات مختلفی را در اختیار دارند، در یک مقطع و بازه زمانی کارهای زیادی در زمینه نوآوری‌ها در بانک سامان انجام شد، که مقتضی زمان و زیرساخت‌های موجود بود. حالا تقریبا بیشتر بانک‌ها در زمینه نوآوری به یکدیگر رسیده‌اند. اما من معتقدم بانک سامان همچنان در حوزه نوآوری پیشرو است و تنوع و تعداد کاربران نئوبانک سامان یعنی بلو نشان از همین تمایز دارد.
معرفت ادامه داد: بر اساس آمارها امروز نئوبانک سامان در حوزه نوآوری‌ها و تعداد کاربران پیشتاز نئوبانک‌های ایرانی است و همه اینها ریشه در ساختار نوآورانه بانک سامان دارد.
او در زمینه اختلال‌ و قطعی‌های بانک سامان و بلو نیز توضیح داد: تعریف از اختلال‌ متفاوت است. همه این اختلال و مشکلات به کر بانک برنمی‌گردد. از تولید رمز تا سرویس پیامکی و همه عوامل فنی و زیرساختی می‌توانند در این چالش تاثیرگذار باشند. بخشی از اختلال‌ نیز مربوط به سیستم‌های داخلی خود بانک است که به نوعی به کثرت دریافت کننده خدمات ما نیز مرتبط است. در واقع آنقدر دایره کاربرانمان گسترده است که لحظه‌ای اختلال از چشم کاربران ما پوشیده نمی‌ماند. از سوی دیگر متناسب با رشد باید زیرساخت‌هایمان به روز باشد و خودمان هم متناسب با این رشد برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم. اما اگر در زمان کوتاهی زیرساخت‌ها با رشد هماهنگ نباشد، مشکلات خود را به سرعت خود را نشان می‌دهند.
در حقیقت یک اختلال شامل مجموعه‌ای از عوامل است و ما از اینکه کاربران مطالبه‌گر و گسترده‌ای داریم خوشحالیم و به همین دلایل هر روز بیش از گذشته برای توسعه برنامه‌ریزی می‌‌کنیم.
معرفت همچنین در مورد ۳۶درصد افت سود خالص بانک سامان گفت: در بهمن ماه ۱۴۰۲ گواهی سپرده خاصی منتشر شد که نرخ سود آن ۳۰ درصد بود که این تصمیم بر اساس سیاست انقباضی بانک مرکزی گرفته شد و از آنجا که پس از آن نقدینگی جدیدی تزریق نشد این اتفاق رخ داد، اما این مسئله کوتاه مدت است و به زمان نیاز دارد.
سپ در مسیر کهربا
احسان ترکمن مدیرعامل سپ نیز در این رویداد درباره رتبه اولی این PSP در مجله مالی نیلسون ریپورت گفت: ۹۸۹۰ میلیارد تراکنش در سپ صورت گرفته است، اما اینکه ما در منطقه خاورمیانه و عربستان اول هستیم دلایل خاص خود را دارد. یکی از دلایل این است که گردش پول در ایران سریع‌تر از سایر کشورها و شبکه‌های مالی است و ایران در شبکه ویزا و مستر قرار ندارد.
او ادامه داد: اگر شبکه ویزا و مستر در ایران فعال بود احتمالا ایران در رتبه ۳۰ یا ۳۴ در منطقه قرار می‌گرفت. اما در ایران اینطور نیست. در شبکه داخلی تعداد تراکنش بالاتر است و به همین دلایل ما در رتبه داخلی و خاورمیانه اولیم‌.
ترکمن در ادامه از محصول جدید کهربا در سپ خبر داد و افزود: به زودی در شهریور ماه از محصول کهربا رونمایی خواهیم کرد که یک محصول ان اف سی محور است.
بازار هدف بلو گسترده شده است
حیدری مدیرعامل جدید بلوبانک هم در رابطه با فعالیت‌های بلو توضیح داد: با نقشه راهی که از ابتدا پیش‌رو داشتیم بازار هدف خاصی را برای بلو در نظر گرفتیم.
اما در این مسیر گروه‌های هدف دیگر هم به مجموعه فعالیت‌های ما اضافه شدند. تمرکز محصولات ما در بلوبانک این است که بانکداری را به صورت مویرگی بین مردم نفوذ بدهیم.
حیدری همچنین درباره استقلال بلوبانک از بانک سامان نیز توضیح داد: نئوبانک‌ها در تمام جهان انواع متفاوتی دارند، لزوما احتیاجی نیست که یک نئوبانک مستقل از بانک مادر باشد. نئوبانک‌ها در جهان ترکیبی از سبک‌های مختلف هستند. ما هم در ایران مقید به اصول بانک مرکزی هستیم و قوانین بانکی کشور را رصد کرده و ذیل آنها مشغول به فعالیتیم. در شرایط فعلی با مجوز و لایسنش بانک سامان فعالیت می‌کنیم و اگر تغییری در قوانین بانک مرکزی صورت بگیرد، ممکن است ما هم تغییر کنیم اما فعلا و با همین شرایط به نظر موفق بوده‌ایم.
حیدری همچنین در زمینه تاثیر بلو روی کاهش شعب فیزیکی بانک سامان گفت: این دو موضوع ارتباطی به هم ندارد و چند سالی است که سیاست بانک مرکزی روی کاهش شعب فیزیکی است، علاوه بر اینکه سگمنت و بازار هدف ما با بانک سامان متفاوت است و ما مکمل هم هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.