کد خبر : 29296
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 مرداد 1403 - 16:28

ممنوعیت استفاده از نرم افزارهای چینی در خودروهای امریکا

ممنوعیت استفاده از نرم افزارهای چینی در خودروهای امریکا
انتظار می رود ایالات متحده پیشنهاد کند که نرم افزار چینی در خودروهای خودران ممنوع شود.

به گزارش خریدار به نقل از رویترز، به گفته منابع مطلع در این مورد، انتظار می‌رود وزارت بازرگانی ایالات متحده در هفته‌های آینده ممنوعیت نرم‌افزار چینی در خودروهای خودران را پیشنهاد کند.
دولت بایدن قصد دارد قانون پیشنهادی را صادر کند که بر اساس آن نرم‌افزار چینی در وسایل نقلیه در ایالات متحده با اتوماسیون سطح 3 و بالاتر ممنوع می‌شود، که این امر منجر به ممنوعیت آزمایش خودروهای خودران تولید شده توسط شرکت‌های چینی در جاده‌های ایالات متحده می شود.
این منابع افزودند، دولت از حرکت وسایل نقلیه با ماژول‌های پیشرفته ارتباطات بی‌سیم توسعه‌یافته چینی در جاده‌های ایالات متحده جلوگیری می کند.
به گفته منابع، بر اساس این پیشنهاد، خودروسازان و تامین کنندگان باید بررسی کنند که هیچ یک از خودروهای متصل یا نرم افزار خودروی خودران پیشرفته آنها در چین تولید نشده باشد.

وزارت بازرگانی ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد قوانین پیشنهادی را برای خودروهای خودران در ماه آگوست صادر کند و انتظار دارد محدودیت هایی را برای برخی از نرم افزارهای ساخت چین و سایر کشورهایی که به عنوان دشمن شناخته می شوند، اعمال کند.
سخنگوی وزارت بازرگانی روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت که این وزارتخانه “نگران خطرات امنیت ملی مرتبط با فناوری های متصل در وسایل نقلیه است.”
دفتر صنعت و امنیت این وزارتخانه قانون پیشنهادی را صادر خواهد کرد که “روی سیستم های خاص نگران کننده در داخل وسیله نقلیه تمرکز خواهد کرد.دفتر صنعت همچنین فرصتی خواهد داشت تا این قانون پیشنهادی را بررسی کند و نظرات خود را ارائه دهد.”
سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفت خودروهای برقی صنعتی ،جهانی شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه «تنها تقسیم کار و همکاری می‌تواند منافع متقابل را به همراه داشته باشد و تنها رقابت منصفانه می‌تواند پیشرفت فناوری را به همراه داشته باشد» افزود: چین از آمریکا می‌خواهد که اصول بازار و قوانین تجارت بین‌الملل را جدی گرفته و زمینه بازی برابر را ایجاد کند. شرکت‌های چین در همه کشورها قاطعانه از حقوق و منافع قانونی خود دفاع خواهند کرد.»

این وزارتخانه گفت، روز چهارشنبه، کاخ سفید و وزارت امور خارجه میزبان نشستی بودند تا “به طور مشترک به خطرات امنیت ملی مرتبط با وسایل نقلیه خودران رسیدگی شود.” این منابع گفتند که مقامات در آن جلسه جزئیاتی از قانون برنامه ریزی شده دولت را فاش کردند.
در این نشست مقاماتی از ایالات متحده، استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، آلمان، هند، ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا و بریتانیا حضور داشتند که “در مورد داده ها و خطرات امنیت سایبری مرتبط با وسایل نقلیه متصل و اجزای خاص به تبادل نظر پرداختند.” سطح 3 شامل فناوری است که به رانندگان اجازه می دهد تا در فعالیت هایی پشت فرمان، مانند تماشای فیلم یا استفاده از تلفن های هوشمند، شرکت کنند.

در ماه نوامبر، گروهی از قانونگذاران ایالات متحده نگرانی‌هایی را در مورد جمع‌آوری و مدیریت داده‌های حساس شرکت‌های چینی در حین آزمایش خودروهای خودران در ایالات متحده مطرح کردند و از 10 شرکت بزرگ از جمله بایدو (9888.HK) سؤالاتی پرسیدند.
این گروه طی نامه‌هایی اعلام کرد که در ۱۲ ماه منتهی به نوامبر ۲۰۲۲، شرکت‌های خودروهای خودران چینی بیش از ۴۵۰ هزار مایل (۷۲۴ هزار و ۲۰۵ کیلومتر) در کالیفرنیا آزمایش کردند. در ژوئیه 2023، وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، گفت که وزارتخانه او نگرانی از امنیت ملی در مورد شرکت های AV چینی در ایالات متحده دارد.

دولت نگران وسایل نقلیه متصل است که از سیستم نظارت راننده برای گوش دادن یا ضبط مکالمات سرنشینان استفاده می کنند یا خود خودرو را کنترل می کنند.
جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا در ماه می گفت: «خطرات امنیت ملی بسیار قابل توجه است. ما تصمیم گرفتیم اقدامی انجام دهیم زیرا این موضوع واقعاً جدی است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.