کد خبر : 19008
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 14:26

ضرورت اشتراک‌گذاری و انتقال تجربیات دستگاه‌ها در مقابله با جعل اسناد

ضرورت اشتراک‌گذاری و انتقال تجربیات دستگاه‌ها در مقابله با جعل اسناد
خزانه دار کل کشور تاکید کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله و مبارزه با جعل اسناد رسمی، به اشتراک گذاری دانش و تجربیات همه دستگاه‌ها در این زمینه بسیار مهم است.

به گزارش خریدار، «سیدرحمت الله اکرمی» در حاشیه بازدید از غرفه وزارت اقتصاد در سومین نمایشگاه دستاوردهای وزاتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی در زمینه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد مدارک رسمی، افزود: ستاد مقابله با جعل اسناد رسمی، در سال ۱۳۸۱ و بر اساس دستور صریح رهبرمعظم انقلاب راه اندازی شد و وزارت کشور با دستور مستقیم رییس جمهور ستادی را در این خصوص تشکیل داد.

وی اضافه کرد: در همان زمان، وزیر کشور، رییس و معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور دبیر آن ستاد شدند. برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که متولی تولید اسناد و اوراق بهادار در سطح حاکمیت بودند از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی به عضویت این ستاد درآمدند تا بحث مقابله با جعل اسناد رسمی به صورت ویژه‌ای پیگیری و با آن مقابله شود.

این مقام مسئول گفت: اکنون برگزاری و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای این نمایشگاه با تلاش وزارت اقتصاد و چاپخانه دولتی ایران انجام شد، که باید در این راستا از همه این تلاش‌ها برای این منظور تشکر و قدردانی کنم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله و مبارزه با جعل اسناد رسمی و مقابله با این معضل، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بسیار ضروری و مهم است.

اکرمی همچنین افزود: مبارزه با جعل اسناد به خصوص در شرایط فعلی و با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار مهم است و وقتی کسی از یک سند رسمی و یا اوراق بهادار استفاده می‌کند، باید از اصالت و جعلی نبودن آن اطمینان داشته باشد؛ این امر مهم در عین حال سبب تحقق اهداف وزارت اقتصاد در همه بخش‌ها می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.