کد خبر : 21176
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 21:58

رئیس کل بیمه مرکزی:

مجتبی دوراندیش

صنعت بیمه؛ فضای مناسبی برای خلق ایده های شركت های دانش بنیان است

صنعت بیمه؛ فضای مناسبی برای خلق ایده های شركت های دانش بنیان است
مهندس بهزادپور، حضور شرکت های دانش بنیان برای ورود به صنعت بیمه را منوط به شناخت کامل ازویژ گی های این صنعت دانست.

به گزارش خریدار، مهندس مجید بهزادپور در مراسم رونمایی از طرح “تایید و تضمین کیفیت محصولات پارک فناوری پردیس” گفت: صنعت بیمه در دنیا یک صنعت هفت هزار میلیارددلاری است که نقش موثری در سرمایه گذاری، چرخه اقتصادی و بیمه گری دارد.
وی افزود: بیمه در ایران دارای قدمتی بیش از 100 سال است که با گنجینه ای از نیروی انسانی متخصص و کارآمد، بسیار توانمند در حوزه پوشش ریسک های اقتصادی و اجتماعی عمل کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی از گسترش چتر حمایتی صنعت بیمه در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در این دوره صنعت بیمه 20 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان، 30 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه های زندگی، 30میلیون دستگاه را تحت پوشش بیمه شخص ثالث و 26 میلیون و پانصد هزار منزل مسکونی نیز از طریق صندوق حوادث طبیعی ساختمان تحت پوشش بیمه قرار داده است.همچنین در این دوره حمل و نقل ریلی نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت .
مهندس بهزادپور در خصوص رویکرد جدید نظارتی بیمه مرکزی گفت: رویکرد این سازمان بهره گیری از ظرفیت های نظارت هوشمند است که با این سیاست هم مداخله گری نهاد ناظر کاهش می یابد و هم با بهره گیری از تکنولوژی و فناوری های روز به سمت نظارت هوشمند و آنلاین حرکت می کنیم.
رئیس کل بیمه مرکزی، صنعت بیمه را یک صنعت پیچیده و با مقررات متنوع دانست و گفت: مقررات صنعت بیمه ورود بازیگران جدید بروز و بازنگری می شود.
وی در ادامه از فراهم کردن شرایط برای ورود شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: صنعت بیمه، فضای مناسبی برای خلق ایده های جدید از سوی شرکت های دانش بنیان و فناور است و شرط حضور موفق آنها برای ورود به صنعت بیمه، منوط به شناخت کامل از این صنعت است.
مهندس بهزادپور در پایان از اقدامات انجام شده برای تشکیل صندوق بیمه ضمانت محصولات شرکت های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خبر داد و گفت: امیدواریم با تشکیل این صندوق، مسیر حضور شرکت های دانش بنیان در صنعت بیمه سهل تر شود و در نهایت به ارائه خدمات و محصولات نوین بیمه ای منتج شود.
*بازدید از نمایشگاه و رونمایی از فنحاب*
در جریان این رویداد معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رئیس کل بیمه مرکزی ، اعضای هیات عامل و جمعی از مدیران ارشد از نمایشگاه عرضه خدمات و محصولات فناوری اطلاعات که توسط شرکت زیر مجموعه سنحاب ارایه می شود بازدید و از نزدیک با محصولات این شرکت ها آشنا شدند.
شایان ذکر است، در این نمایشگاه از نماد جدید این شرکت با عنوان فنحاب رونمایی شد. بر این اساس شرکت سنحاب از این به بعد با عنوان فنحاب (گروه فناوری اطلاعات حامی بیمه)نامیده می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.