کد خبر : 14384
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 14:38

درجمع صنعتگران حوزه پوشاک خراسان‌رضوی مطرح شد:

صنایع و صنوف تولیدی پوشاک در قالب زنجیره تولید، شهرک صنعتی خصوصی ایجاد کنند

صنایع و صنوف تولیدی پوشاک در قالب زنجیره تولید، شهرک صنعتی خصوصی ایجاد کنند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با دبیر انجمن مدیران صنایع و جمعی از صنعتگران حوزه پوشاک خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خریدار به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، علی رسولیان روز جمعه در جریان سفر به استان خراسان رضوی به دیدار فعالان بخش خصوصی رفت و در نشست مشترکی با دبیر انجمن مدیران صنایع و جمعی از صنعتگران حوزه پوشاک خراسان رضوی شرکت کرد.

در این نشست که به میزبانی انجمن مدیران صنایع خراسان برگزار شد، ضمن تبادل نظر در خصوص ایجاد شهرک تخصصی صنعتی کیف، کفش و پوشاک در استان خراسان رضوی بحث و تبادل نظر گردید.

در ادامه نشست، همچنین چالش‌هایی که به واسطه بحران کمبود و قطع برق و گاز، گریبانگیر صنایع استان شده و خسارت‌های جدی به روند تولید و مسیر فعالیت آن‌ها وارد کرده است، نیز مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست، گفت: رویکرد این سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خصوصی شدن شهرک‌های صنعتی در کشور است و از فعالان اقتصادی برای ایجاد شهرکهای صنعتی غیردولتی حمایت می کند.

علی رسولیان افزود: سازمان صنایع کوچک از واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی سودی عایدش نمی شود و کل اعتبارات این سازمان صرف توسعه زیرساختهای شهرکهای صنعتی شده و کمتر از ۱۵ درصد صرف هزینه‌های جاری آن می‌شود، لذا به طور قطع توسعه شهرکهای غیردولتی یا خصوصی را مدنظر دارد.

وی، اضافه کرد: آماده سازی هر متر مربع زمین صنعتی به طور متوسط ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد از این رو در مجموع ایجاد شهرکهای صنعتی دولتی هزینه های بالایی دربرداشته و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از خصوصی کردن شهرکهای صنعتی تخصصی استقبال می‌کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: صنایع و صنوف تولیدی حوزه پوشاک مشهد میتوانند در قالب یک زنجیره تولید در زمینی در نزدیکی این شهر یک شهرک صنعتی خصوصی ایجاد کرده و برای تولید و فروش محصولات خود اقدام کنند، تقویت بخش فروش پوشاک در این شهرک مزیت گردشگری نیز خواهد داشت و در آینده به بازار بزرگ پوشاک تبدیل خواهد شد.

رسولیان تصریح کرد: این سازمان در چارچوب وظایف و اختیارات خود می تواند زیرساختهای لازم را برای شهرک صنعتی پوشاک مشهد ایجاد و بستر لازم را برای ایجاد مراکز تحقیق و توسعه فراهم کند و استادانی را در حوزه صنعت پوشاک برای ارایه آموزشهای لازم به منظور ارتقای کیفیت تولید به صنعتگران این بخش اختصاص دهد.

وی برای تسریع در صدور مجوز ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در بخش پوشاک مشهد و رفع موانع در این مسیر و در نظر گرفتن منافع فعالان بخش خصوصی در این حوزه قول پیگیری داد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.