کد خبر : 13114
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 دی 1401 - 13:25

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور

صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور
رئیس سازمان ثبت احوال کشور از عملیاتی شدن صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خریدار، آئین گرامیداشت روز ملی ثبت احوال و رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار و برخی از طرح‌های هویتی کشور با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.

هاشم کارگر در این آئین با گرامی‌داشت روز ملی ثبت احوال گفت: عمر این سازمان بیش از یک قرن است و میراثی ایت که به ما رسیده و قدردان زحمات کارکنان این سازمان هستیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: این سازمان به‌عنوان یک سازمان زیربنایی و حاکمیتی کهن است و با سرافرازی خدمات خود را ارائه کرده و مردم عزیز ایران در طول این سال‌ها از خدمات این سازمان بهره مند بودند.

وی اظهار کرد: هر کس که در کشور عزیزمان به دنیا می‌آید، هویت ایرانی را این سازمان به آن فرد تقدیم می‌کند و در کلیه فعالیت‌های اجتماعی و گوناگونی که فرد می‌خواهد در طول عمر داشته باشد مبتنی بر هویتی است که دریافت کرده است.

کارگر اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی و خصوصی که می‌خواهند خدماتی را ارائه دهند حتماً باید بر اساس اتقان هویتی که از سوی سازمان ثبت احوال ارائه می‌شود، باشد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه عنوان کرد: تاکنون این سازمان جنس خدماتی داشته اما یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مورد پیگیری قرار می‌گیرد، اثرگذاری بیشتر این سازمان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها است.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در این سازمان ایجاد شده از این زیرساخت‌ها بهره خواهیم گرفت و گزارشات و ستادهای گوناگونی از این پایگاه‌ها خواهیم داشت تا بتوانیم اطلاعات ذی قیمتی در اختیار مجموعه‌ها قرار دهیم.

کارگر با بیان اینکه باید تلاش کنیم اثرگذاری بیشتری در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، عنوان کرد: در یک سال گذشته برنامه ما این بود که علاوه بر جبران امورات معوق، امورات جاری را نیز پیگیری کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه بیان کرد: به همت وزیر کشور و پیگیری ایشان توانستیم تولید انبوه کارت ملی را آغاز کنیم و با تمامی مسائل بیش از هشت میلیون از ۱۰ میلیون کارت ملی که بدهی سازمان به هموطنان است تحویل شده است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور حسب دستور ریاست جمهور و وزیر کشور اظهار کرد: لازم بود ارتباطی با این عزیزان برقرار شود و با هماهنگی که صورت گرفت این اتفاق افتاد که درخواست کارت ملی را در نمایندگی‌های ایران دریافت کنیم و به صورت بر خط ارسال و کارت ملی برای نمایندگی‌ها ارسال شود و الان بیش از هشت نمایندگی داریم که آخرین آن در واشنگتن بود.

کارگر در ادامه بیان کرد: در خصوص جلوگیری از بانک‌های موازی هویتی در کشور که خطرناک گوناگونی داشت از لحظه ورود به سازمان از این موضوع جلوگیری کردیم و همه ارتباط خود را مبتنی بر سرویس کردیم و به هیچ وجه اطلاعات را به صورت حجمی در اختیار اشخاص قرار نخواهیم داد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: کارت شناسایی افراد فاقدین شناسنامه یکی از دغدغه‌های هموطنان عزیز بود که این اتفاق رخ داد و شناشه ایجاد شد و کارت آنها طراحی شد.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه خانواده و شناسایی روابط سببی و نسبی اظهار کرد: در سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان نیز خدمات گوناگونی ارائه خواهد شد.

کارگر با بیان اینکه ارائه نرخ باروری برای اولین بار در کشور مبتنی بر داده‌های ثبت احوالی رخ داد و انجام شد و در اختیار دستگاه‌های گوناگون قرار گرفت، عنوان کرد: توسعه و تکمیل سامانه هدی که تاکید جدی بر رشد این سامانه داریم و خصوصاً بخش‌های خصوصی که به استفاده از این ظرفیت تمایل دارند، مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه اذعان کرد: سامانه‌ای ایجاد شده که برای اتقان موضوعات هویتی چند سال بر آن کار شده بود و امسال به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: اداره کل امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال مجوز لازم را اخذ کرد و به جهت اهمیتی که داشت، سازمان اداری و استخدامی به سازمان ثبت احوال اجازه داده علاوه بر ساختار موجود این اداره کل را ایجاد کند.

کارگر افزود: یکی از موضوعات وضعیت معیشت کارکنان در وزارت کشور و ثبت احوال است که به طور ویژه دغدغه وزیر کشور است. همکاران ثبت احوال به بسیار نجیب، سخت‌کوش و درستکار هستند. وعده دادیم نظام معیشتی و پرداختی را در سازمان عادلانه کنیم که این توفیق حاصل شد که به سمت عادلانه شدن در ستاد و سراسر کشور حرکت کنیم.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های وزیر کشور در شورای حقوق و دستمزد با ۵۰ درصد فوق العاده ویژه کارکنان سازمان موافقت شد که امید است در هیأت وزیران به نتیجه برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.