کد خبر : 13521
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 14:47

دکتر منظور درجلسه ارزیابی عملکرد ادارات استانی تأکید کرد:

مجتبی دوراندیش

سلامت نظام مالیاتی و بهبود روش‏های مالیات ستانی از مهم‏ترین اولویت‏های سازمان است

سلامت نظام مالیاتی و بهبود روش‏های مالیات ستانی از مهم‏ترین اولویت‏های سازمان است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سلامت نظام مالیاتی و بهبود روش‏های مالیات ستانی از اولویت‏های اصلی سازمان است و باید تمام توان و ظرفیت‏های سازمان را در این راستا بکار بگیریم.

به گزارش خریدار به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه بررسی و ارزیابی عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان کردستان ضمن تبیین سیاست‏ها و برنامه های تحولی سازمان، سلامت نظام مالیاتی و بهبود روش‏های مالیات ستانی را مهم‏ترین اولویت‏ این سازمان برشمرد و گفت: با تعیین تکلیف معوقات مالیاتی، مقابله با فرار مالیاتی، حسابرسی پرونده های مهم و بزرگ باقی مانده، توجه به آموزش کارکنان در همه سطوح، ارتقای وجهه مالیات ستانی، بهبود معیشت و افزایش رفاه همکاران، امحای پرونده های فیزیکی مالیاتی و به حداقل رساندن مصرف کاغذ در ادارات و ارایه تمام خدمات مالیاتی بر بستر الکترونیک بایستی به این اهداف نایل شویم.

دکتر منظور در ادامه با توجه به مسایل و موضوعات مطرح شده در این جلسه، به لزوم ایجاد وحدت رویه در خصوص دریافت عوارض آلایندگی های محیط زیست، تعیین تکلیف و صدور برگه مطالبه برای مالکان خانه های خالی، بهبود روش‏های وصول و بهبود روش‏های مالیات ستانی، جلوگیری از فرار مالیاتی، تکریم مودیان و برقراری عدالت مالیاتی تاکید کرد.

در این نشست چهار ساعته، فعله گری مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان را در ابعاد و حوزهای مختلف تشریح و در ادامه ضمن تبیین اهداف و برنامه های عملیاتی این اداره کل جهت تحقق درآمدهای مالیاتی، به برخی مشکلات خاص استان از جمله موضوع کارت بازرگانی پرداخت. در ادامه، معاونین و روسای امور آن اداره کل نیز ضمن بیان نقطه نظرات خود، به برخی دغدغه ها و مسایل امور مالیاتی استان و همچنین مشکلات اداری همکاران اشاره کردند.

گفتنی است برگزاری جلسات بررسی و ارزیابی عملکرد ادارت کل امور مالیاتی استان‏ها به صورت مستمر با هدف آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد آنها و ارایه راهکارهای عملیاتی جهت بهبود امور و تحقق بهینه اهداف و رویکردهای تحولی نظام مالیاتی برگزار و در این جلسه علاوه بر ارایه گزارش عملکرد، اقدامات، تحولات، برنامه های عملیاتی، مشکلات ادارات کل، مسائل، نقطه نظرات و دیدگاه‏های همکاران استانی مطرح می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.