کد خبر : 13111
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 دی 1401 - 13:22

یک انتصاب غیرتخصصی در هیئت مدیره بزرگترین بیمه کشور؛

مجتبی دوراندیش

رئیس کل برکنار شده گمرک جایگزین فنی‌ترین عضو هیئت مدیره بیمه ایران می‌شود

رئیس کل برکنار شده گمرک جایگزین فنی‌ترین عضو هیئت مدیره بیمه ایران می‌شود
مطابق اعلام برخی رسانه‌های خبری، داریوش محمدی، عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ایران قرار است جای خود را به علیرضا مقدسی، رئیس کل برکنار شده گمرک بدهد.

به گزارش خریدار، اگر این خبر صحت داشته باشد باید محمدی را فنی‌ترین و بیمه‌ای‌ترین عضو سابق هیئت مدیره بیمه ایران توصیف کرد که جای خود را به غیرفنی‌ترین و غیربیمه‌ای‌ترین فرد ممکن داده که هیچ تجربه‌ای در صنعت بیمه ندارد.

داریوش محمدی از قضا سابقه بسیار خوبی در شرکت بیمه ایران معین به عنوان مدیرعامل دارد. تا سال گذشته که محمدی مدیرعامل ایران معین بود این شرکت رشدی ۴۰ درصدی را در سود خالص، ۲۵ درصدی در سود عملیاتی و ۴۹ درصدی را در شاخص بسیار مهم درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای تجربه کرده بود.

همانطور که می‌دانیم این رشد در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه خصوصی هم کمتر یافت می‌شود چه برسد به شرکت‌های دولتی که بعضا هزینه مخارج خود را هم نمی‌توانند تامین کنند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد وزارت اقتصاد دولت سیزدهم باید در نحوه برخورد خود با صنعت بیمه یک تغییر نگرش اساسی را در دستور کار قرار دهد. واقعیت این است که صنعت بیمه برخلاف بسیاری از صنایع و حوزه‌های اقتصادی کمتر جای آزمون و خطا دارد. علت هم این است که صنعت بیمه حوزه‌ای کاملا محاسباتی و فنی است و کمترین بی‌ملاحظگی‌ها در این صنعت تبعات بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.