کد خبر : 4721
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 10:03

خطوط معدن چادرملو توسط محققان امیر کبیر هوشمند سازی می شود

خطوط معدن چادرملو توسط محققان امیر کبیر هوشمند سازی می شود
دکتر محمدکریمی مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر درگفتگو با رادیو اقتصاد گفت : طرح هوشمندسازی خطوط فرآوری معدن چادرملو توسط دانشگاه امیرکبیر و با همکاری دانشگاه اردکان در حال انجام است.

به گزارش خریدار ، کریمی افزود: با اجرای این طرح که با توصیه مدیر عامل شرکت انجام میشود اتفاقی نو و کارآمد در صنعت معدنی کشور به وجود می آید و این لازمه به روز شدن در عصر انقلاب صنعتی چهارم است که موضوع آن به‌نوعی هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایندها در خطوط تولید است.

کریمی با اشاره به اینکه این فرآیند به‌تدریج در خط تولید معدن چادرملو اجرایی می شود گفت : هدف از این اقدام تولید محصولات باکیفیت‌تر، ارزان‌تر، با بهره‌وری بیشتر و حفاظت بیشتر از محیط‌زیست است.
مدیر پژوهشی دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد : مدیرعامل چادرملو در این پروژه بسیار جسورانه وارد شده است؛ چراکه هوشمندسازی از موضوعات بسیار مهم بین‌المللی است و تلاش چادرملو این بوده که بتواند در این حوزه پیشگام باشد.
هوشمندسازی، کمک بسیار بزرگی در تصمیم سازی به مدیران می‌کند تا بهبود محصولات و اقتصادی کردن فرآیندها را دنبال کنند.
گفتنی است در حال حاضر تمامی عملیات معدنکاری چادرملو بصورت هوشمند در واحد دیسپچینگ مجتمع معدنی، نظارت و کنترل می شود که با ابتکار و خلاقیت فارغ التحصیلان دانشگاه یزد و حمایت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طراحی و راه اندازی شده است و قرار است این فرایند هوشمن سازی در تمامی واحدهای و خطوط تولید نیز تعمیم داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.