کد خبر : 6865
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 12:32

حضور متخصصان نظام بانکی، نحوه رسیدگی به موضوعات را در طرح بانکداری اسلامی متفاوت می‌کند

حضور متخصصان نظام بانکی، نحوه رسیدگی به موضوعات را در طرح بانکداری اسلامی متفاوت می‌کند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حضور اقتصاددانان و متخصصین حوزه نظام بانکی برای اولین بار در طرح بانکداری اسلامی مد نظرقرار گرفته که اساسا نحوه کار و رسیدگی به موضوعات را متفاوت می‌کند.

به گزارش خریدار ، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جزئیات طرح بانکداری اسلامی اظهار داشت: امروز در ادامه رسیدگی به مواد طرح اصلاح قانون بانک مرکزی وارد مواد 5، 6، 7 شدیم؛ ماده 5 این قانون ارکان بانک مرکزی است که این ارکان تغییراتی را ایجاد می‌کند؛ تشکیل هیات عالی، هیات نظار و مجموعه کمیته فقهی که در حوزه تخصصی انجام وظیفه خواهد کرد، از مهمترین مصوباتی است که در بخش ارکان ماده 5 داشتیم.

وی افزود: ماده 6 این طرح در ارتباط با مجمع است؛ پیشنهادی مطرح شد و مصوبه کمیسیون نسبت به کمیسیون صحن تغییر کرد؛ در مصوبه کمیسیون قرار بود 2 نفر از روسای قوه مقننه و قضائیه به عنوان منتخب در مجمع حضور پیدا کنند اما با اصلاحی تصویب شد و بر اساس آن 2 نفر با نظر رئیس جمهور معین می‌شوند.

پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: ماده 7 این طرح هم در حال بررسی است و یکی دو پیشنهاد تغییراتی ایجاد کرده اما شاکله ماده 7 به قوت خود باقیست؛ در این ماده در مورد هیات عالی بحث می‌شود؛ برای اولین بار جایگاه هیات عالی متفاوت از شورای پول و اعتبار فعلی دیده شده و حضور اقتصاددانان و متخصصین حوزه نظام بانکی برای اولین بار در این قانون مد نظرقرار گرفته که اساسا نحوه کار و رسیدگی به موضوعات را متفاوت می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در نوبت بعد از ظهر هم قرار است ادامه بررسی مواد این طرح ادامه پیدا کند، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر کار رسیدگی به احکام مرتبط با اصلاح قانون بانکداری اسلامی به پایان برسد تا بتوانیم آثار و پیامدهای مطلوب ناشی از اصلاح قانون را در حوزه اقتصاد کشور شاهد باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.