کد خبر : 27857
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 14:43

جزییات آخرین تغییر ساعات کاری و آزمون استخدامی

جزییات آخرین تغییر ساعات کاری و آزمون استخدامی
رئیس سازمان اداری و استخدامی توضیحاتی درباره آخرین وضعیت مصوبه ساماندهی کارکنان دولت، تغییر ساعات کاری ادارات و برگزاری آزمون‌های استخدامی ارائه کرد.

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبۀ تغییر ساعات اداری و اینکه برخی دستگاه‌ها این مصوبه را رعایت نمی‌کنند، گفت: این مصوبه مربوط به اسفند ماه ۱۴۰۱ است و همزمان با تغییراتی که در قانون نسبت به تغییر ساعات کاری ایجاد شده قرار شد که دستگاه‌های اجرای ساعت کاری خود را با آن تنظیم کنند پس مصوبه برای سال گذشته است و بخشنامه هم سال قبل ابلاغ شد اطلاعیه هم داد شد و صدا و سیما هم این را اعلام کرد و دستگاه‌ها مطلع هستند.

به گزارش ایلنا، وی در پاسخ به این سوال که با کسانی که این مساله را رعایت نکنند چه برخوردی می‌کنید، گفت: طبیعتا دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود خواهند کرد، ولی همه دستگاه‌ها مطلع هستند و مصوبه هم مربوط به هیات وزیران است و باید آن را اجرا کنند.

رئیس سازمان استخدامی درباره آخرین وضعیت مصوبه ساماندهی کارکنان دولت عنوان کرد: طبیعتا در این زمینه مجمع و شورای نگهبان باید نظر دهند و در این مرحله ما دیگر مداخله‌ای نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بحثی را آقای مخبر به بنده امر فرمودند که با توجه به بحث انتخابات و لزوم نظارت بهتر برای انتخابات مجموعه‌ای را برای رصد دستگاه‌های اجرای تشکیل دهیم که رصد کنند این دستگاه‌ها در ایام انتخابات به هیچ وجه از امکانات دولتی استفاده نکنند در سازمان استخدامی این مجموعه را ایجاد کردیم که رصد کنند از این امکانات به هیچ وجه برای تبلیغات هیچ یکی از نامزد‌های انتخاباتی استفاده نشود.

لطیفی ادامه داد: همه نامزد‌ها مکلف هستند به نحوی برنامه ریزی کنند که به هیچ وجه نه از امکانات دولتی و نه از افراد دولت در انتخابات استفاده نکنند این تکلیف قانونی و شرعی آن‌ها است ما هم در سازمان این موضوع را پیگیری می‌کنیم اگر مواردی هم باشد حتما تذکر داده می‌شود و دستگاه‌های نظارتی هم رصد می‌کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره اینکه آیا با توجه به شرایط پیش آمده تغییری در برگزاری آزمون‌های استخدامی خواهیم داشت، گفت: به هیچ وجه هیچ تغییری در برنامه نداریم تدبیری که رهبری به ما امر کردند موظفیم به آن عمل کنیم خون شهید رییسی هم از ما این انتظار را دارند ایشان هم همیشه می‌فرمودند که کار را متوقف نکنید ما هیچ کاری را در حوزه اداری و استخدامی متوقف نمی‌کنیم.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی نیاز‌های خود را اعلام می‌کنند و با رعایت مباحث کارشناسی، موضوع پیگیری می‌شود و سر وقت خود مبحث آزمون‌ها را خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.