کد خبر : 28152
تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1403 - 14:20

تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روشن شد

تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روشن شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش ما این است که متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را چه در سازمان بازنشستگی کشوری و چه در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی و عملیاتی کنیم.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مستمری مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت و از حیث ریالی در طول این دولت معادل ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ وی افزود: در حوزه توسعه تخت‌های بیمارستانی، پرداخت حقوق بازنشستگان و بخش قابل‌توجهی از معوقات بازنشستگان اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفت.

وزیر کار تاکید کرد: همه تلاش ما این است که متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را چه در سازمان بازنشستگی کشوری و چه در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی و عملیاتی کنیم.

مرتضوی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اشتغال خالص در کشور ایجاد شد. نرخ بیکاری در ۲۵ استان تک رقمی شد و تعداد قابل توجهی از استان‌ها نرخ بیکاری‌شان در کانال ۶ درصد بود. همچنین میانگین نرخ بیکاری کشور ۸.۱ درصد شد و ۱.۱ درصد کاهش داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهش داشت. طرح خوبی در وزارت رفاه اجرا شد که یکی کالابرگ الکترونیکی است و ۸۵ درصد از جمعیت ۶۵ میلیون نفری یا ۲۰ میلیون خانواریِ هدف را پوشش دادیم.

وی یادآور شد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۵ میلیون نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا شد و به لحاظ کمی هم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی را مخصوصا در جوار کارگاه‌ها توسعه دادیم.

مرتضوی گفت: با همکاری قوه قضائیه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی که به انواع مختلف از سوی برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به تصرف درآمده بود، برگردانده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعداد قابل‌توجهی از املاک را هم که برخی اشخاص تصرف کرده بودند با احکام قضایی بازگشت داده شدند. تاکنون توانسته‌ایم بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به نفع صندوق‌های بازنشستگی حکم بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.