کد خبر : 6727
تاریخ انتشار : جمعه 4 شهریور 1401 - 22:44

معاون هماهنگی و امور کسب و کار مطرح کرد:

مریم آهون بر

توجه ویژه وزارت صمت به خدمات کسب و کار

توجه ویژه وزارت صمت به خدمات کسب و کار
سید مهدی نیازی گفت: در دوره جدید، تیمی تشکیل شدکه یکی از مهم‌ترین اولویت هایش اصلاح ساختارهای بخش صنعت معدن و تجارت است و در واقع به اصلاح نظام حکمرانی در این حوزه پرداخته است.

به گزارش خریدار، سید مهدی نیازی در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران، گفت: یکی از معاونت‌های جدی و مغفول مانده در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت حوزه خدمات بود که با توجه به ارزش افزوده بسیار بالا، این بخش دارای اهمیت فراوان است.
وی با بیان اینکه بالای ۵۰ درصد ارزش افزوده اقتصادی در حوزه خدمات ایجاد می شود و در این حوزه غفلت وجود داشته گفت: هم اکنون تمرکز جدی در این حوزه به وجود آمده و معاونت تجارت و خدمات نیز در این راستا تشکیل شده است.
نیازی افزود: حوزه خدمات کسب و کار به حلقه مفقوده تولید و تجارت در کشور تبدیل شده، به همین دلیل بود که دفتری تحت عنوان دفتر خدمات کسب و کار ایجاد و سیاست‌های خوبی تاکنون در این دفتر تدوین شده است.
وی با بیان اینکه به اهداف بلند دولت در این زمینه نزدیک شده ایم گفت: امیدواریم شاهد تحولات جدی در حوزه کسب و کار و خدمات باشیم. و برای این کار لازم است که تمام حوزه‌ها پشتیبانی و کمک کنند، و از طرفی وزارت صمت هم خود را موظف به پشتیبانی از این نهال تازه شکل گرفته می داند.
نیازی گفت: ما اگر بتوانیم یک انجمن بسیار قوی در حوزه خدمات کسب و کار ایجاد کنیم و شرکت هایی که در این حوزه وجود دارند بتوانند در قالب یک انجمن حرف‌هایشان را تدوین و سیاست های مد نظرشان را اعلام کنند به نتایج موثری دست می یابیم.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار تصریح کرد: معتقدم که حکمرانی پلتفرمی می‌تواند به افزایش بهره وری رشته فعالیت های اقتصادی در تمام حوزه ها از کشاورزی تا نفت و صنعت کمک کند.
وی با اشاره به نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار گفت: این نمایشگاه اولین بستر برای فرهنگ‌سازی در حوزه کسب و کار و خدمات کسب و کار است هر چند برگزاری این نمایشگاه به تنهایی کافی نیست و ما باید نمایشگاه های بسیار دیگری را برگزار کنیم.
نیازی افزود: باید هدف گذاری مشخصی تعیین شود تا در استان‌های دیگر نیز این نمایشگاه برگزار شود و ما باید به صورت حداکثری بحث فرهنگسازی خدمات کسب و کار را در کشور دنبال کنیم چرا که بستر ساز این اتفاقات، فرهنگسازی خدمات کسب و کار در کشور است که می‌توانیم در این مسیر ابزارهای الزام آور را نیز تدوین کنیم.
نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار از یکم تا چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.