کد خبر : 30417
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1403 - 15:57

افسانه عروجی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری لقمان، خبر داد:

مجتبی دوراندیش

تغییر نام شرکت سرمایه‌گذاری لقمان به گروه سرمایه‌گذاری لقمان

تغییر نام شرکت سرمایه‌گذاری لقمان به گروه سرمایه‌گذاری لقمان
افسانه اروجی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان در خصوص نحوه عملکرد شرکت در سال جاری و همچنین پیرامون برنامه‌های آینده شرکت نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش خریدار، افسانه اروجی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان با اشاره به تاریخچه تاسیس این شرکت گفت: شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان در ابتدا با نام شرکت سرمایه‌گذاری لقمان در تاریخ سوم بهمن ماه 1383 با شخصیت حقوقی سهامی عام نزد اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران با سرمایه‌ای به مبلغ 10 میلیون ریال به ثبت رسیده و در تاریخ 31 تیر 1398 به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده و مرکز فعالیت آن در تهران واقع است.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری لقمان با تکیه بر اعتبار خود و همراهی متخصصین و کارشناسان شایسته و توانمند که همواره جزو ارزش‌های بنیادین آن هستند، چشم‌انداز خود را در جهت رسیدن به جایگاه یکی از پنج ارائه‌دهنده خدمات مالی برتر کشور از لحاظ حضور اثرگذار در بازار مالی با اتکا به توانمندی‌های مدیریتی و سرمایه انسانی خود در تعامل سازنده با ارکان اقتصاد ملی در بازار‌ سرمایه قرار داده است. همچنین تحقق عملیاتی این امر و تثبیت آن برای ادوار متمادی به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در صنعت سرمایه‌گذاری ایران در سطح ملی را سرلوحه تلاش‌های شرکت می داند.

اروجی ادامه داد: عمده موضوع فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری لقمان در سال‌های ابتدایی در حوزه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران متمرکز بود که در راستای نیل به چشم‌انداز‌های مطرح شده، حرکت به سمت تکمیل زنجیره ارزش ارائه خدمات مالی در برنامه¬‌های این شرکت قرار گرفته است. در این راستا، شرکت سرمایه‌گذاری لقمان به منظور اجرایی کردن اهداف خود، ابتدا در سال 1400 سرمایه خود را از 200 میلیارد ریال به 905.1 میلیارد ریال افزایش داد و در ادامه طی سال 1401، شرکت موفق به خرید 51 درصد از سهام کارگزاری توسعه سهند گردید و سپس با پذیرش رکن مدیر صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی گروه گردشگری ایرانیان، امر خطیر مدیریت سهام مجموعه گروه مالی گردشگری به شرکت منتقل شد. همچنین به منظور تمرکز فعالیت‌ها و ایجاد گروه مالی واحد، نسبت به خریداری ساختمان اداری اقدام کرد و در ادامه در راستای تکمیل زنجیره ارزش خدمات مالی، شرکت در سال 1402 موفق به خرید 67 درصد از سهام شرکت سبدگردان آمیتیس شد که طی برنامه‌های توسعه‌ای، از طریق افزایش سرمایه تا 1000 میلیارد ریال در این شرکت میزان سهامداری خود را به بیش از 93 درصد رساند.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان تاکید کرد: در ادامه به منظور گسترش فعالیت‌های شرکت، سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی تا مبلغ 5,430,600 میلیون ریال افزایش یافت و پس از افزایش سرمایه درخواست ارتقا نماد معاملاتی شرکت از بازار فرابورس به بازار بالاتر تقدیم فرابورس ایران شد. در این راستا به منظور ارتقا نماد شرکت و همچنین تبدیل شرکت از سرمایه‌گذاری به شرکت مادر (هلدینگ) درخواست این تبدیل توسط هیات مدیره شرکت در زمستان 1402 داده شد. شرکت پس از اخذ تاییدیه‌های لازم در مورخ 27 مرداد 1403 پس از طی تشریفات قانونی و برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و تصویب تغییر اساسنامه، نام شرکت به شرکت گروه سرمايه‌گذاري لقمان تغییر یافت.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری لقمان درباره آینده سرمایه‌گذاری در بخش فعالیت‌های بازار سرمایه نیز تصریح کرد: در ادامه مسیر ترسیم شده برای شرکت بر اساس نقشه راه و استراتژی‌های مصوب، شرکت گروه سرمايه‌گذاري لقمان با طی فرآیندها و تشریفات قانونی در مسیر اقدام برای اخذ مجوزهای مربوط نسبت به تاسیس شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی لقمان از سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه زندگی لقمان از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و در ادامه نیز در نظر دارد با تاسیس و اخذ مجوزهای لازم شركت مشاور سرمايه‌گذاري لقمان، شركت ليزينگ لقمان نسبت به ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران و سایر ذی‌نفعان قدم بردارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.