کد خبر : 22790
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 13:04

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

مریم آهون بر

مشکلات ناترازی منابع صندوق‌های بازنشستگی ناشی از تعلل در تصمیم گیری

مشکلات ناترازی منابع صندوق‌های بازنشستگی ناشی از تعلل در تصمیم گیری
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی تابع تصمیماتی هستند که در نظام حقوقی گرفته می‌شود، گفت: وقتی نیاز به اصلاحات اساسی است، باید این تصمیم گرفته شود.

به‌ گزارش خریدار، میرهاشم موسوی روز چهارشنبه در هشتمین اجلاسیه ملی اندیشه‌ورزی بسیج جامعه کار و تولید با بیان اینکه عدالت‌محوری و قانون‌گرایی ملاک‌عمل همه تصمیم‌گیری‌ها و اصلاحات است، افزود: اساس و بنیان نظام جمهوری اسلامی بر اصل عدالت است؛ در همه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و اقتضائات باید عدالت و قانوگرایی را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در مواردی که نیاز به اصلاح است باید به صورت جهادی و با روحیه بسیجی وارد میدان عمل شد، افزود: رویکرد بسیجی مغایر با دست روی دست گذاشتن بوده و نگاه آن بر مبنای حل مشکل است.

موسوی ادامه داد: زمانی که نیاز به اصلاح قوانین وجود دارد، باید با عدالت محوری و قانونگرایی دست به اصلاح بزنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: تجربه دو سال و نیم اخیر در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی نشان داد که باید قانون را محور همه فعالیت‌ها و تصمیم‌ها قرار دهیم زیرا قانون تصمیمی است که در اقتضای شرایط گرفته شده و به‌نوعی با عدالت هم نسبت دارد.

موسوی با بیان اینمکه قانون معیار عمل بوده و نظم ایجاد می کند، افزود: محوریت قانون در اخذ تصمیم‌ها با توجه به شرایط بسیار مهم است و اگر تصمیمی گرفته شد، همه باید به آن عمل کنند.

موسوی با اشاره به این‌که صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی تابع تصمیم‌هایی هستند که در نظام حقوقی گرفته می‌شود، گفت: وقتی نیاز به اصلاحات اساسی است، باید این تصمیم گرفته شود زیرا یکی از مشکلات ناترازی منابع صندوق‌ها، تعلل در تصمیم‌گیری است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم راه‌حلی برای ناترازی صندوق‌های بازنشستگی در آینده پیدا کنیم، باید به اصلاحات همه‌جانبه در همه حوزه‌های درآمدهای بیمه‌ای، در درآمد حوزه کسب و کار، در ایجاد ارزش افزوده در بنگاه‌ها و در ساختارها و مدیریت‌ها تن بدهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: در جاهایی اصلاحات ساختاری ضروری است. در این دولت و با رویکرد بسیجیان و اندیشه‌ورز، باید کارهای بزرگتری انجام دهیم. در جاهایی نیاز به اصلاحات و کارهای فنی و مهندسی داریم. اصلاحات را کوچک و مقطعی نبینیم و با رویکرد کوچک وارد آن نشویم.

هاشمی خاطر نشان کرد: آینده نظام و آینده شاغلان و بازنشستگان، مثل زمان کنونی برای ما اهمیت دارد؛ باید دست به دست هم بدهیم و با این رویکرد کارهای اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان حوزه تأمین‌اجتماعی که سال گذشته ابلاغ شد، افزود: این سیاست ها فصل‌الخطاب است و تمام مسائل بازنشستگان، شاغلان، ناترازی‌ها، الزام به محاسبات بیمه‌ای و اقتضائات غیرواقعی تحمیلی به کارگران و کارفرمایان در آن دیده شده و برای آن راهکار ارایه شده است.

موسوی گفت: با همکاری خوبی که اکنون در ارکان سازمان تأمین‌اجتماعی، وزارت کار، هیات امنا، هیات‌مدیره، شرکای اجتماعی و تشکل‌های بازنشستگی و کارگری وجود دارد، ما به آینده بسیار امیدواریم و به آینده بسیار روشنی خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از این سازمان به عنوان یک دستگاه‌ تأثیرگذار در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی یاد کرد که ماموریت تسهیل گری رشد و رونق بازار کسب‌وکار را نیز بر عهده دارد و در کنار آن باید از نیروی انسانی نیز صیانت کند.

به گزارش ایرنا، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور براساس داده‌های وجود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده اصلی و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر دارد و نسبت پشتیبانی این سازمان ۴.۲ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.