کد خبر : 23170
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 18:15

وزیر کشور:

تعاونی بهترین شیوه مشارکت مردم در اقتصاد است

تعاونی بهترین شیوه مشارکت مردم در اقتصاد است
وحیدی، وزیر کشور بهترین راه حضور آحاد مردم در اقتصاد را تعاونی‌ها به ویژه در استانها و شهرستانها دانست.

به گزارش خریدار، احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور، با تاکید بر عزم وزارت متبوعش و دستگاه های زیر مجموعه آن در گسترش و پیشرفت شرکت‌های تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی، به معاونت‌های زیر مجموعه دستور داد همکاری مضاعفی را برای ترویج و تسهیل فعالیت تعاونی ها به کار گیرند.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد تعاونی در قوانین و سیاست‌های کلی نظام از اهمیت بالایی برخوردارند با طرح این پرسش که چرا تعاونی‌ها نتوانسته‌اند جایگاه خود را در اقتصاد کشور به دست آورند، ادامه داد: شرکت آحاد مردم در بخش تعاونی منطبق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند آثار قابل توجهی را هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه اجتماعی به خصوص عدالت اجتماعی در پی داشته باشد.

وحیدی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم بهترین راه رسیدن به شرکت آحاد مردم در اقتصاد، مسیر تعاونی‌ها به خصوص در استانها و شهرستانها است.

وی با تاکید بر دستاوردهای مثبت این بخش از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، اظهار کرد: به دلیل برخی موارد خاص، سایه‌ای از بدگمانی در این حوزه احساس می‌شود که می‌توان با انتشار دستاوردها، شاهد تغییرات فرهنگ عمومی و حرف‌های بود.

وی اطمینان‌بخشی را شرط مهم توسعه تعاونی‌ها دانست و تاکید کرد: بی‌شک با گسترش این باور میدان‌های متعددی به روی آنها باز خواهد شد.

وزیر کشور تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی، طرح‌های توسعه و پیشرفت استان‌ها را بررسی کنند تا بتوانند در آن‌ها مشارکت داشته باشند.

وحیدی به معاونان خود دستور داد با برنامه ریزی و هماهنگی، از ظرفیت شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در راستای توسعه کشور استفاده شود.

در این جلسه علاوه بر وزیر کشور، محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، مهدی مسکنی، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون نیز نکاتی را در رفع موانع شرکت‌های تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی مطرح کردند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.