کد خبر : 1092
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 11:41

 تسهیل در صدور مجوز دانش‌بنیان‌ها از فرار مغزها جلوگیری می‌کند

 تسهیل در صدور مجوز دانش‌بنیان‌ها از فرار مغزها جلوگیری می‌کند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان وجود پیچ و خم‌های اداری در صدور مجوزهاست که باید با تسهیل در این حوزه جلوی فرار مغزها از کشور را بگیریم.

به گزارش خریدار، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «تولید دانش‌بنیان و اشغال‌آفرینی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: شرکت‌های دانش بنیان کار تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌ با هزینه کم و بهره‌وری بالا انجام می‌دهند و لذا ما باید حمایت‌های همه‌جانبه از این شرکت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور جدی در دستورکار خود قرار دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما وجود پیچ و خم‌های اداری در صدور مجوزها است که این مسأله باعث مهاجرت جوانان نخبه ما به خارج از کشور شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: این وضعیت باعث شده تا نخبگان ما برای تاسیس شرکت‌های خود به کشورهای همسایه سفر کنند و به کار تولید بپردازند.

فلاحی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در بحث شرکت‌های دانش بنیان ارائه تسهیلات کم بهره به آنان است به ویژه در شرایط فعلی اقتصادی کشور تا بتوانند کار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به پیش ببرند.

نماینده مردم همدان در مجلس در پایان گفت:‌ ما باید با تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و نیز حمایت‌های مالی و ارائه تسهیلات کم‌بهره به شرکت‌های دانش بنیان از فرار مغزها از کشور جلوگیری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.