مجتبی دوراندیش
تداوم حمایت ایرانسل از آخرین بازماندگان یوز ایرانی

به گزارش خریدار ، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با رویکرد مسئولیت اجتماعی و تعهد زیستمحیطی خود، از شهریور ۱۴۰۱ در بازههای زمانی مختلفی ارسال پیامکهای هشدار به خودروهای عبوری در جاده میامی_عباسآباد در استان سمنان را آغاز کرد و از آنان دعوت کرد تا هنگام عبور از این منطقه، برای حفاظت از این گونه جانوری در حال انقراض، احتیاط کنند.
با ادامه و اجرای این طرح، به طور ویژه در ایام نوروز ۱۴۰۳، بیش از یک میلیون پیامک هشدار برای سرنشینان خودروهای عبوری از این جاده، ارسال و همین اقدام کمک کرد تا با تلاش ایرانسل، سازمانهای دولتی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهور و همراهی گروههای محیط زیستی مانند انجمن یوزپلنگ ایرانی، مؤسسه فرهنگی هنری میراث کهن گلونی و سایر نهادهای حمایتی در سال ۱۴۰۳، خوشبختانه آمار تصادف یوزپلنگ آسیایی در این جاده، به صفر برسد.
سوم مارس روز جهانی حیات وحش، فرصتی برای یادآوری این نکته است که زمین به تمام موجودات تعلق دارد و ایرانسل با افتخار، به مسئولیت خود در حفاظت از محیطزیست و پایداری اکوسیستمها ادامه خواهد داد. تصادفهای جادهای، از مهمترین عوامل تلفات یوزپلنگ ایرانی است و از آنجا که ایران تنها زیستگاه یوزپلنگهای آسیایی است و جاده میامی-عباسآباد در استان سمنان، از دل مهمترین زیستگاه این گونه ارزشمند طبیعت ایران عبور میکند، ایرانسل در نظر دارد با توجه به تأثیرگذاری ارسال پیامکهای هشدار، به حمایت از آخرین بازماندگان یوز آسیایی، همچنان متعهد بماند.
این تلاشها در حالی رخ داده که با توجه به اخبار منتشر شده، در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲، سیزده مورد تصادف منجر به مرگ یوزپلنگ ایرانی (آسیایی) در جاده میامی–عباسآباد ثبت شده بود و باعث شده است در حال حاضر، تنها ١٧ قلاده یوزپلنگ آسیایی در دنیا باقی بماند.
ایرانسل، نخستین ارائهدهنده 5G، رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج ایران و پیشرو در کاهش شکاف دیجیتال و ارائه خدمات ارتباطی، طی سالهای اخیر، فعالیتهای گستردهای برای محرومیتزدایی ارتباطی در سطح کشور بهخصوص در مناطق محروم، انجام داده است.
توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی بهویژه برای اقشار آسیبپذیر، با تمرکز بر کودکان بهعنوان گروه هدف، ترویج و توسعه آموزش دیجیتال برای جوانان و همچنین افراد دارای معلولیت، احداث و بازسازی مدارس، درختکاری و مدیریت انتشار کربن، اهدای بستههای اینترنت رایگان به اقشار مختلف در دوران شیوع بیماری کرونا، راهاندازی نخستین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان با هدف تلاش برای پاسخگویی بهتر به آنها، اعطای بورسیه تحصیلی، حمایت از شرکتهای دانشبنیان و کسبوکارهای نوپا و…، از جمله مواردی است که توسط ایرانسل صورت گرفته و تلاش دارد تا در حوزه پایداری کسبوکار و سرمایهگذاری اجتماعی شرکتی(CSI)، به مشترکان خود و آحاد جامعه، خدماترسانی کند.
ایرانسل همچنین در چهار سال گذشته، برای نخستین بار در صنعت فناوریاطلاعات و ارتباطات ایران، «گزارش پایداری کسبوکار» خود را به صورت متوالی منتشر کرده است. این گزارش متمرکز بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیطزیستی کسبوکار ایرانسل بر جامعه ایران و مروری کوتاه بر تلاشها، دستاوردها و چالشهای ایرانسل در پایش و مدیریت شاخصهای پایداری کسبوکار است و مبنایی برای مقایسه سالانه این شاخصها در موضوع «کسبوکار مسئولانه» به شمار میرود.
برچسب ها :ایرانسل ، محیطزیست ، یوز ایرانی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0