کد خبر : 10571
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 آبان 1401 - 13:12

مجتبی دوراندیش

بانک مرکزی دلیل تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را اعلام کرد

بانک مرکزی دلیل تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی را اعلام کرد
معاون اداره کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: بنا به دلایلی که دوستان دولت باید توضیح دهند، تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه برای بانک مرکزی که اصل سود را تعهد می‌کرد صادر نشد و همین مسئله دلیل تاخیر در پرداخت وام مسکن روستایی است.

به گزارش خریدار، مهدی صحابی، معاون اداره کل اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو در برنامه تلویزیونی با اشاره به دلایل توقف پرداخت وام مسکن روستایی گفت: باید بپذیریم از سال 1384 که وام مسکن روستایی به مردم پرداخت شد، زمینه موفقت‌ترین تسهیلات دهی در جمهوری اسلامی مهیا شد و تسهیلات مسکن روستایی تسهیلاتی به واقع موفق‌ترین تسهیلات پرداخت شده در کشور است.

معاون اداره کل اعتبارات بانک مرکزی در بیان اینکه ارکان بانک مرکزی از به هدف خوردن تسهیلات مسکن روستایی اطمینان دارند، گفت: تسهیلات مسکن روستایی به طور سالانه توسط بانک‌ها پرداخت می‌شد اما با بخشنامه آبان‌ماه سال 1400 مبنی بر افزایش سقف وام به 200 میلیون تومان ارتقا پیدا کرد.

*سازمان برنامه عامل تاخیر در پرداخت وام مسکن روستایی است

وی افزود: با توجه به اینکه نظام بانکی مطابق برنامه ششم توسعه نمی‌تواند وام زیر 18 درصد بدهد و نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی نیز 5 درصد است، لذا برای پرداخت این وام نیاز به ضمانت‌نامه برنامه و بودجه داریم.

صحابی گفت: بنا به دلایلی که دوستان دولت باید توضیح دهند، تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه برای بانک مرکزی که اصل سود تعهد می‌کرد صادر نشد و همین مسئله دلیل تاخیر در پرداخت وام مسکن روستایی است.

معاون اداره کل اعتبارات بانک مرکزی گفت: ما به بانک‌ها ابلاغ کردیم، به محض دریافت تضمین‌نامه از سوی سازمان برنامه وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی را پرداخت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.