کد خبر : 6321
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 14:14

بانک سرمایه احیا می‌شود

بانک سرمایه احیا می‌شود
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با همکاری بانک مرکزی تلاش کردیم مسأله بغرنج و غیرشایسته در بانک سرمایه که داشت به نقاط نامناسبی می‌رسید را حل و فصل کنیم تا یک احیایی برای این نهاد صورت گیرد که دستورکارها نهایی و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است.

به گزارش خریدار به نقل از خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در دومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه معلم زاده هستم، اظهار کرد: اساسا برای تربیت انسان‌هایی که بتوانند مسائل روز را حل و فصل کنند، تربیتی را در نظام تعلیم و تربیت انجام ندادیم و همچنان رویه‌های سنتی نتوانسته است خود را با اقتضائات روز، به‌روز کند و با شناخت بهتری به نوجوانان و جوانان امروز برساند و خروجی نظام تعلیم و تربیت بتواند با مسائل کشور و حل آنها آشنا باشد.

وی با اشاره به لزوم حرکت کردن به سمت مسأله محوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش، گفت: نوجوانان ما وقتی این مسیر را طی می کنند برای حل مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی زندگی شخصی و زندگی خانوادگی و ملی، نه توان درست برای تحلیل و راه حل برای حل و فصل آنها دارند و نه قدرت و مهارت در عرصه اجرا دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مرجعیت خود را در زمینه تحلیل و انتقال دانش اقتصادی از دست داده است، ادامه داد: مسأله محور نبودن حوزه اقتصادی، باعث شده است از نهادهای بیرون آموزش و پرورش خود را تغذیه کنند. در وزارت اقتصاد، آماده‌ایم در محتوا و استفاده از نهادها و رویه هایی که به ارتقای مهارت سواد اقتصادی، دانش، بینش و تحلیل اقتصادی دانش آموزان بینجامد در قالب برنامه اقدام بلندمدتی به آموزش و پرورش کمک کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به زمینه‌های تعامل میان وزارت اقتصاد و آموزش و پرورش، گفت: با همکاری بانک مرکزی تلاش کردیم مسأله بغرنج و غیرشایسته در بانک سرمایه که داشت به نقاط نامناسبی می‌رسید را حل و فصل کنیم تا یک احیایی برای این نهاد صورت گیرد که دستورکارها نهایی و مراحل اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در راستای نیاز مناطق کمتر توسعه یافته، بنا شده است که از امکانات سازمان املاک برای کمک ویژه و توانمندکردن آموزش و پرورش استفاده شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه در پشتیبانی اقتصادی لازم از آموزش و پرورش مضایقه و کوتاهی نخواهیم کرد، افزود: امید است مجموعه تصمیمات اتخاذ شده در این نشست بتواند بر روند تحول کمک کرده و زمینه چرخش تحولی در حوزه تربیت سرمایه انسانی را فراهم کند. بزرگترین سرمایه کشورها برای تغییر و تحول سرمایه انسانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.