کد خبر : 19029
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 14:45

بازدید تجار ۷۱ کشور جهان از نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۳

بازدید تجار ۷۱ کشور جهان از نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۳
رییس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۳ با اشاره به استقبال چشمگیر فعالان اقتصادی خارجی، گفت: تجار، مقامات و بازرگانان از ۷۱ کشور جهان برای بازدید از دستاوردهای صادراتی به ایران سفر کرده‌اند.

به گزارش خریدار، «مجید تکبیری» با بیان اینکه در سه روز برگزاری نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۳ هم مقامات و هم فعالان بخش خصوصی برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی کشور به ایران سفر کرده‌اند، اظهار داشت: کشورهای مانند چین، هند، افغانستان، پاکستان، روسیه، عراق، مالی، ترکیه، امارات متحده عربی در قالب هیات‌هایی بیش از ۵۰ نفر برای بازدید از دستاوردهای کشور به ایران آمده‌اند.

وی افزود: مقامات عالی ۱۹ کشور از اقصی نقاط جهان شامل اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس شامل وزیر، معاونت وزیر، روسای اتاق بازرگانی و روسای سازمان‌های تجاری برای بازدید از اکسپو به ایران آمده‌اند.

استقبال چشمگیر فعالان اقتصادی خارجی از نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۳

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۳ با بیان اینکه استقبال از حضور بسیار زیاد بوده است، تاکید کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه برای یک هزار و ۲۰۰ نفر میهمان برنامه‌ریزی کرده بودیم اما بر اساس آخرین آمارها بیش از یک هزار و ۳۵۰ بازدیدکننده به کشور وارد شده‌اند که بیش از تصور بوده است.

تکبیری تصریح کرد: پیش از این ۶۰ کشور اعلام آمادگی کرده بودند که از نمایشگاه بازدید خواهند کرد؛ اما تا امروز نمایندگان ۷۱ کشور در ایران حضور پیدا کرده‌اند تا از رویداد بزرگ تجاری ایران بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه تجارت خارجی و دیپلماسی اقتصادی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم از آغاز به کار خود بوده است، اظهار داشت: این رویداد بزرگ در همین راستا، با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی برگزار شد.

پنجمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی صادراتی ایران از ۱۷ اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و امروز در ۲۰ اردیبهشت ماه به کار خود پایان خواهد داد.

پیش از این اعلام شده بود که پیش‌بینی می‌شود ۲ میلیارد دلار قرارداد و توافق به امضا برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.