کد خبر : 18981
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 14:02

امکان صرفه‌جویی ۲۰ مگاواتی در مصرف برق در مراکز آموزشی

امکان صرفه‌جویی ۲۰ مگاواتی در مصرف برق در مراکز آموزشی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بزرگ در شهر تهران در صورت همکاری در اجرای طرح‌های مدیریت‌ بار می‌توانند بیش از ۲۰ مگاوات در کاهش پیک شبکه برق این کلان‌شهر در ساعات اوج مصرف موثر باشند.

به گزارش خریدار، کامبیز ناظریان در حاشیه مانور پایش مصارف برق مراکز دانشگاهی و آموزشی شهر تهران که با حضور گروه‌های ارزیاب از ۲۲ منطقه برق زیرمجموعه این شرکت برگزار شد، گفت: بررسی‌های اولیه نشان دهنده آن است که ظرفیت مناسبی به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق در مراکز دانشگاهی و آموزشی بزرگ شهر تهران وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۲۰ مگاوات از بار شبکه توزیع برق کلان‌شهر تهران در ساعات اوج مصرف در این حوزه طی سال جاری کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به ساعات محدود اداری و شیوه فعالیت مراکز آموزشی، بسیاری از این مراکز قادرند بدون بروز اختلال در روند فعالیت‌های جاری خود، مصرف برق را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و حتی با استفاده از مولدهای خودتامین، اقدام به فروش برق تولیدی کرده و از امتیازات خاص، ویژه مشترکان همکار این شرکت بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، افزود: طی این مانور مقرر شد هماهنگی‌های لازم به منظور استفاده از مولدهای برق در ساعات اوج مصرف و نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان همکار جدید به منظور محاسبه پاداش ریالی پرداختی در دستور کار قرار گیرد.

ناظریان با اشاره به تغییرات ابلاغی در پرداخت پاداش مشترکان، گفت: وزارت نیرو سال جاری پاداش ریالی قابل ملاحظه‌ای را برای مشترکان خانگی که اقدام به کاهش مصرف برق نمایند در نظر گرفته است.

براساس طرح این وزارتخانه، سال جاری همه مشترکان خانگی که اقدام به کاهش مصرف برق کنند از پاداش ریالی بهره‌مند خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.