کد خبر : 3533
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 12:26

افزایش 34 درصدی مبادلات تجاری ایران و قطر

افزایش 34 درصدی مبادلات تجاری ایران و قطر
مبادلات تجاری میان ایران و قطر در سال گذشته میلادی 34 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خریدار به نقل از «خلیج آنلاین»، شیخ محمد بن حمد آل ثانی، وزیر تجارت و صنعت قطر اعلام کرد، مبادلات تجاری میان ایران و قطر در سال گذشته میلادی 34 درصد افزایش یافته است.

این موضوع در پایان هشتمین نشست کمیته مشترک قطر و ایران در دوحه پایتخت این کشور به ریاست بن حمد و علی اکبر محرابیان وزیر انرژی ایران اعلام شد.

در جریان این نشست دو روزه، دو طرف در مورد پیشرفت های پیشنهادات جلسه گذشته، پروژه های جاری و طرح های توسعه آنها و به علاوه راه های غلبه بر موانع پیش روی برخی پروژه ها، بحث و گفت و گو کردند.

همچنین این کمیته مشترک در مورد موضوعاتی مرتبط با تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مختلف از جمله تجارت، صنعت، مناطق آزاد، سلامت، آموزش، اتاق های بازرگانی و سایر زمینه های مورد علاقه مشترک به تبادل اطلاعات پرداختند.

وزیر تجارت و صنعت قطر تصریح کرد: «روابط قوی و رابطه میان دو کشور به شکل مثبتی بر سطح مبادلات تجاری منعکس شده است به طوری که شاهد افزایش 34 درصدی در سال 2021 بوده ایم.»

بنا بر اعلام سازمان برنامه ریزی و آمار قطر، حجم مبادلات تجاری میان تهران و قطر در سال 2021 به حدود 780 میلیون ریال (214 میلیون دلار) رسیده است.

این مقام قطری خاطرنشان کرد، بخش خصوصی ایران نقش مهمی در حمایت از روند توسعه و ساخت و ساز در کشور قطر ایفا می کند.

وی همچنین افزود، توافق نامه ها و یادداشت تفاهمی که میان دو کشور منعقد شده به تقویت و تحکیم روابط و همکاری‌ های تجاری و سرمایه‌ گذاری میان دو کشور کمک کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.