کد خبر : 18966
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 - 13:50

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

افزایش هزینه‌های تولید سبب رشد قیمت‌ها می‌شود

افزایش هزینه‌های تولید سبب رشد قیمت‌ها می‌شود
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های تولید محصولات موجب افزایش نرخ کالاها می‌شود، گفت: افزایش سالانه قیمت کالاها در پی افزایش حقوق، بیمه، مالیات، تولید و توزیع اتفاقی طبیعی است که برای بازگشت به روال عادی تولید باید انجام شود.

به گزارش خریدار، «رضا کنگری» با بیان اینکه حقوق کارگر، بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های تولید افزایش یافته است، اظهار داشت: این روند بر قیمت نهایی کالاها تاثیر می‌گذارد و موجب افزایش قیمت تولید و در نهایت نرخ مصرف‌کننده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تا تعیین قیمت‌های مصوب، تولید متوقف شده است، افزود: محصولات موجود در بازار، تولیدات پیش از عید هستند و به دلیل کمبود تولید، کالاها در بازار محدود شده؛ بنابراین شاهد نرخ‌های افزایشی در بازار هستیم.

کنگری با تاکید بر اینکه برای بازگشت روال عادی تولید، دولت باید نرخ‌های مصوب جدید را زودتر اعلام کند، تاکید کرد: شاخص‌های مختلفی بر افزایش هزینه تولید تاثیر گذار هستند که موجب اجتناب ناپذیر شدن افزایش نرخ نهایی کالا و قیمت مصرف‌کننده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت باید از مبدأ برای تولید تعیین شود و نیاز به افزایش قیمت‌ها دیده می‌شود، گفت: افزایش سالانه قیمت کالاها در پی افزایش حقوق، بیمه، مالیات، تولید و توزیع اتفاقی طبیعی است که برای بازگشت به روال عادی تولید باید انجام شود.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است، اما همچنان کالایی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد با نرخ‌های قبلی فروخته می‌شود که این روند نیاز تولیدکننده را تامین نمی‌کند.

به گفته کنگری، تورمی که در آغاز هر سال برای کالاها رخ می‌دهد امری طبیعی است که با ایجاد تعادل در تولید و توزیع رفع می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.