کد خبر : 27635
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1403 - 11:47

اشک های تهران در سوگ شهدای خدمت

مردم شهیدپرور تهران نام و یاد رییس جمهور شهید و هیات همراه ایشان در سفر به استان آذربایجان شرقی را از نخستین ساعات بامداد امروز (چهارشنبه) گرامی داشتند.

مردم شهیدپرور تهران نام و یاد رییس جمهور شهید و هیات همراه ایشان در سفر به استان آذربایجان شرقی را از نخستین ساعات بامداد امروز (چهارشنبه) گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، هلیکوپتر آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه ایشان بعد از ظهرِ روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح پروژه احداث سد مشترک در منطقه مرزی با کشور آذربایجان در مسیر برگشت به شهر تبریز در منطقه کوهستانی جنگلی شهرستان ورزقان سقوط کرد و هر ۸ سرنشین آن به شهادت رسیدند.

*پیکرهای شهدای خدمت با عبور از مراسم های عزاداری مردم شهرهای تبریز و قم، از عصر روز گذشته (سه شنبه) میهمان مردم پایتخت بودند.

*مشتاقان رییس جمهور شهید و هیات همراه او در سفر به استان آذربایجان شرقی، مراسم‌های عزاداری باشکوهی را برای بدرقه آنان به سمت مشهد مقدس در مصلی و دانشگاه تهران برگزار کردند.

طنین عزای تهران در سوگ شهدای خدمت

*مردم تهران سه شنبه شب میزبان پیکرهای شهدای خدمت در مصلی تهران و برگزاری آیین دعا و عزاداری بودند.

*در حالی که قرار بود درهای دانشگاه تهران از ساعت ۵:۳۰ صبح به روی مردم باز شود و مراسم از ساعت ۷:۳۰ به صورت رسمی در شبستان و محوطه دانشگاه تهران شروع شود، اما هزاران نفر از دوستداران رییس جمهور فقید و شهروندان تهرانی از ساعت ۴:۳۰ صبح به محل برگزاری نماز و خیابان‌های اطراف دانشگاه حاضر شدند.

*محدودیت‌های ترافیکی ویژه در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران برای برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت از ۴:۳۰ صبح امروز «چهارشنبه» در سه حلقه به اجرا درآمد.

طنین عزای تهران در سوگ شهدای خدمت

*دقایقی قبل از آغاز رسمی مراسم اقامه نماز و تشییع پیکرهای شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، شهید حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله شهید سید محمدعلی آل‌هاشم، شهید مالک رحمتی استاندار تبریز، سردار شهید  سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت ریاست جمهوری، سرهنگ شهید خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ شهید خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی شهید بهروز قدیمی در ساعت ۷:۳۰، در جایگاه ویژه در شبستان دانشگاه تهران قرار گرفته بود.

*هزاران شهروند عزادار تهرانی با به تن کردن پیراهن و البسه مشکی ایستگاه‌ها و سکوهای مترو و محوطه داخلی و خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران را سیاه پوش کرده بودند.
سحرخیزی مشتاقان تشییع خدمتگزاران شهید موجب شد برخی از آنان تا قبل از اقامه نماز میت بر روی چمن و زیراندازهای همراه خود در داخل محوطه و خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران استراحت کنند.

طنین عزای تهران در سوگ شهدای خدمت

*مراسم رسمی اقامه نماز میت و تشییع پیکر شهدای خدمت با قرائت قرآن توسط حامد شاکرنژاد قاری قرآن و مرثیه خوانی محمد رسولی و میلاد عرفان پور شاعران انقلابی اهل بیت از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز شد و با سرودخوانی گروه سرود نور و دانش و مداحی مهدی رسولی ادامه یافت.

*در این مراسم همچنین اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس دقایقی به زبان عربی با عزاداران رییس جمهور فقید صحبت کرد و گفت: از غزه آمدم تا به رهبری، شما مردم و خانواده شهدای خدمت تسلیت بگویم.

*وی یاد دیدارهای چندباره اش با رییس جمهور فقید را گرامیداشت و بر حمایت رییسیِ فقید از ملت فلسطین، لزوم حمایت امت اسلامی از مسئله فلسطین و حمایت و همراهی استراتژیک ایران از مقاومت فلسطین تاکید کرد.

*در این مراسم دقایقی ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) شد و مردم عزادار به سینه زدند. در همین مراسم شعارهایی چون «لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است»، «یا حسین» و «لبیک یا خامنه ای»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، «ای پسر فاطمه تسلیت تسلیت»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» سر داده شد.
*مقام معظم رهبری ساعت ۹ صبح بر پیکر جان باختگان نماز میت اقامه کردند.

طنین عزای تهران در سوگ شهدای خدمت

*در این مراسم پرچم‌ها و بیرق‌هایی مزین به نام امام حسین (ع)، پرچم فلسطین و پرچم «سید شهیدان خدمت» به همراه عکسهای رییس جمهور و وزیر امور خارجه و سایر شهدای خدمت در دستان مردم بود.

*در این مراسم شعارهایی چون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده شد.

*در پایان مراسم اقامه نماز، پیکرهای شهدای خدمت در خیابان انقلاب به سمت میدان آزادی تشییع شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.