کد خبر : 27811
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 12:33

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:

مریم آهون بر

ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم تامین می‌شود

ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم تامین می‌شود
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تامین ارز وارداتی انواع شکر از تالار دوم خبر داد و گفت: امسال ارز ترجیحی برای واردات شکر تخصیص نمی یابد و ارز این محصول از محل ارز نیمایی تامین خواهد شد.

به گزارش خریدار، «احمد خانی نوذری» افزود: در سال جاری پرداخت ارز ترجیحی منوط به درج این کالا در فهرست مصوبه هیات وزیران است و کالاهایی که در این فهرست هستند امکان دریافت ارز ترجیحی را دارند.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: اما صرف درج کالاها در فهرست هیات وزیران به معنی الزام اختصاص ارز ترجیحی به آن کالا نیست، همانگونه که امسال ارز ترجیحی به برخی کالاها از جمله شکر و گوشت گوساله تخصیص نمی یابد.

وی تصریح کرد: سیاست کلی دولت حمایت از تولید داخل است و این مصوبه با هدف امکان مدیریت بازار در شرایط خاص اخذ شده است، اما با توجه به شرایط این کالا در بازارهای جهانی و داخلی طبق برنامه ریزی ها و تصمیم‌گیری های اخذ شده، ارز مورد نیاز شکر خام و شکر سفید از محل تالار دوم تامین می‌شود.

خانی نوذری گفت: با تعیین تکلیف گروه کالایی ارزی شکر به ارز نیمایی و میزان مالیات ارزش افزوده این کالا، بازار شکر به سمت آرامش و ثبات است.

وی افزود: با توجه به وضعیت تولید داخلی و برنامه ریزی برای واردات به موقع در ماه های پیش رو در بازار شکر کمبودی نخواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.