مجتبی دوراندیش
اجرای تمهیدات ویژه بانک ملی ایران برای مناسب سازی ارائه خدمات بانکی به معلولان
به گزارش خریدار، براساس قانون حمایت از جامعه معلولان همه وزارتخانهها، سازمانها، موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم کنند که معلولان به مانند سایر افراد بتوانند از امکانات و خدمات شهری استفاده کنند.
با نگاهی به اغلب ساختمان های ادارای و تجاری در کشور نشان می دهد که اغلب این ساختمان ها پاسخگوی نیازها و محدودیت های افراد دارای معلولیت نیست و وجود مشکلات اساسی، استفاده مفید از فضاهای شهری و ساختمان های عمومی را برای این دسته از افراد غیرممکن ساخته است.
با توجه به اینکه موانع فیزیکی و اجتماعی اغلب این افراد را در استفاده از تسهیلات و خدمات شهری و رفاهی محروم می سازد، بانک ملی ایران در راستای عمل به اجرای مسئولیت های اجتماعی برای تسهیل خدمات دهی به این مشتریان دارای معلولیت علاوه بر توسعه بانکداری دیجیتال و نوین، به دنبال یاری رساندن به معلولان و تسهیل امور خدماتی من جمله افتتاح حساب و ایجاد فرصت برابر برای آنها در شعب است.
۱۲ آذرماه مصادف با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است. بانک ملی ایران از این رو با مناسب سازی تمامی ورودی و خروجی شعب و ساختمان های خود، ایجاد فرم های خدمات مالی برای نابینایان، اختصاص گیشه و ساخت سامانه های ویژه زمینه سازگار کردن محیط و سهولت و امکان دسترسی افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی و همچنین رعایت شرایط دیگر گروه های جامعه اعم از نابینایان، سالمندان و بیماران را فراهم کرده است.
در همین راستا بانک تلاش کرده تا موانع حرکتی شعب را با ایجاد رمپ، سطوح شیب دار، آسانسور و بالابرهای مناسب جهت حمل ویلچر، تعبیه درب های اتوماتیک، کاهش ارتفاع ورودی شعب نسبت به خیابان و… به حداقل برساند و اکنون شعب اسکان، ایثار، فردوس، امیریه، میدان شهدا، کارگشایی مولوی، دانشگاه تهران، میدان فردوسی، میدان جمهوری و… با بهره مندی امکانات مذکور آماده ارایه خدمات مالی به مشتریان دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند.
همچنین شعب مجهز به باجه نابینایان اعم از عارف تهران، میدان ولیعصر قزوین، خیابان سمیه قم، میدان هما فریزد یزد، میدان آزادی سنندج، چهارراه مشیر شیراز، خیابان کوهسنگی مشهد، اترک بجنورد و… به این دسته از مشتریان گرانقدر خدمات دهی می کنند.
اقدامات بانک ملی ایران در تسهیل خدمات دهی به مشتریان دارای معلولیت و همچنین همکاری این بانک در پروژه های مطالعاتی نظیر روش های مناسب سازی ساختمان های اداری برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.
بانک ملی ایران در راستای حمایت از مشتریان دارای معلولیت علاوه بر مناسب سازی شعب، زمینه توسعه بانکداری دیجیتال و خدمات بانکی غیرحضوری من جمله سامانه هایی نظیر بام، بله، ایوا، همراه بانک و … را فراهم کرده است.
برچسب ها :بانک ملی ، خدمات بانکی ، معلولیت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0