کد خبر : 3222
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 خرداد 1401 - 13:40

آغاز اجلاس سراسری صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر

آغاز اجلاس سراسری صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر
اجلاس سراسری صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با حضور مدیر عامل صندوق و جمعی از سران کشوری آغاز به کار کرد.

به گزارش خریدار ، اجلاس سراسری مدیران این صندوق با حضور مدیران ستادی و استانی و حضور برقراری مدیرعامل صندوق و تعدادی از شخصیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی وسیاسی کشور، آیت الله تقوی، سردار سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و استاندار لرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

در این اجلاس مقرر است تفاهم نامه همکاری فی مابین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان‌ و عشایر کشور و سازمان امور عشایر ایران به منظور ارائه خدمات بیمه های اجتماعی شامل مستمری سالمندی، از کار افتادگی کلی، فوت و‌نقل و انتقال سوابق جامعه هدف امضاء شود.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان در اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به فلسفه وجودی بیمه های اجتماعی، اظهار کرد: از دید مبنای فلسفی و نظری این صندوق جز نهادهای موالید نظام جمهوری اسلامی ایران است و منحصر به فرد است و در راستای تحقق عدالت اجتماعی است که در آیات الهی نیز به آن اشاره شده است.از دید حقوقی، راه اندازی این صندوق در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی و برخورداری تامین اجتماعی به عنوان حق همگانی می باشد.

وی افزود: ریشه بعدی این صندوق، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی است که جامعه هدف صندوق را به خوبی تبیین کرده است.

استاندار لرستان، به نقش جهاد تبیین در شناساندن صندوق اشاره کرد و گفت: از ظرفیت های اساسی این صندوق به درستی شناختی وجود ندارد و نیاز به جهاد تبیین داریم.

استاندار لرستان تأکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری معیشت و رسیدگی به زندگی مردم روستایی و عشایری اولویت است و باید با تبیین خدمات از جمله این صندوق از مهاجرت و حاشیه نشینی این قشر زحمتکش جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مستمری این صندوق برای دهک های اول تا سوم درآمدی جذابیت دارد و باید برای آنها به خوبی تلاش کنیم تا شرایط و ظرفیت را به آنها معرفی کنیم.

زیویار، با اشاره به آمار بیمه شدگان روستایی در لرستان، ابراز کرد: در استان لرستان ۸۶ هزار بیمه شده داریم و رتبه ۱۴ کشوری هستیم که ما رضایت چندانی نداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.