کد خبر : 24319
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 18:20

مدیرکل ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی:

مجتبی دوراندیش

۹۵ درصد برنامه ساخت و بهره‌برداری راه‌های روستایی ۱۴۰۲ محقق شد

۹۵ درصد برنامه ساخت و بهره‌برداری راه‌های روستایی ۱۴۰۲ محقق شد
مدیرکل ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی گفت که از برنامه ۱۴۰۲ سازمان راهداری مبنی بر ساخت ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی، تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر ساخته شده که حاکی از تحقق ۹۵ درصد از این برنامه‌ است.

به گزارش خریدار، «علی خانقایی» با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای توسعه راه‌های فرعی و روستایی کشور تا پایان امسال اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در ابتدای امسال مقرر شد ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر راه جدید در سطح کشور ساخته شود و به بهره‌برداری برسد که تاکنون نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه احداث شده که بدین ترتیب ۹۵ درصد از برنامه محقق شده‌است.

وی با اعلام اینکه امسال نیز همانند سال گذشته از میزان هدف گذاری شده جلوتر هستیم، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از سه‌هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور ساخته شود.

خانقایی بیان‌داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه؛ دولت مکلف شده آسفالت راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در اولویت قرار دهد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی کشور با اشاره به اهمیت راه به‌عنوان شاخص مهم توسعه در کشور، گفت: روستاییان به طور عمده قشر مولد هستند و تولیدات خود را باید به بازارهای مصرف برسانند و راه عامل مهمی است تا این تولیدات در کمترین زمان و با کمترین هزینه به بازار مصرف برسد.

وی ادامه‌داد: از سال ۱۳۹۸ که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای متولی ساخت راه‌های روستایی در کشور شد، اطلاعاتی درباره تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور که از راه آسفالته برخوردار نیستند، جمع آوری شد و این اطلاعات در قالب کتابی به نام «اطلس راه‌های روستایی» گردآوری و شرایطی فراهم شد تا بر اساس این اطلاعات، توزیع عادلانه‌ای از اعتبارات در سطح کشور برای راه‌های روستایی انجام و بر اساس شاخص کم برخورداری استان‌ها و شهرستان‌ها، اعتبارات توزیع شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه راه‌های روستایی کشور افتاده‌ است، خاطرنشان‌کرد: ما توانستیم بر اساس اطلاعات جمع آوری شده اعتبارات را در سطح کشور توزیع کنیم و با همیاری همه مسوولان در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شد تا در کل کشور ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ساخته شود، اما با تلاش همه همکاران در سطح استان‌ها حدود سه‌هزار کیلومتر (بیش از برنامه پیش بینی شده) راه روستایی در کشور احداث شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.