کد خبر : 20780
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 تیر 1402 - 20:49

معاون وزیر صمت:

مریم آهون بر

۵۰ طرح معدن و صنایع معدنی از آغاز دولت سیزدهم تکمیل شد

۵۰ طرح معدن و صنایع معدنی از آغاز دولت سیزدهم تکمیل شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، به همراه شرکت های وابسته و تابعه، موفق به تکمیل بیش از ۵۰ طرح و پروژه معدن و صنایع معدنی در سراسر کشور شده است.

به گزارش خریدار، «امیر خرمی شاد» با اشاره به اینکه این تعداد طرح از سال ۱۴۰۰ به این سو تکمیل شده است، افزود: ارزش پروژه های مورد اشاره به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد که حوزه های مختلف معدن و صنایع معدنی را دربر می‌گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه‌داد: زنجیره های مس، فولاد، طلا، آلومینیوم و همچنین امور زیربنایی در بخش راه‌سازی، برق رسانی، ساخت جاده و پُست اسکله در نقاط مختلف کشور، جزو مجموعه طرح های تکمیل شده از ابتدای دولت سیزدهم بوده است.

اشتغال‌زایی مستقیم سه‌هزار نفری

خرمی شاد تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح ها سه‌هزار و ۸۸ نفر اشتغال مستقیم و ۱۱ هزار و ۸۷ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

معاون وزیر صمت یادآور شد: شرکت های گل گهر، ملی مس، چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد شرق کاوه، فولادشادگان، گهر زمین و مجتمع های سنگان، طلای موته، طلای هیرد و غیره، جزو شرکت ها و واحدهای فعال در راه اندازی پروژه های این بخش بوده اند.

وی به طرح های شاخص این دوره اشاره کرد و گفت: کارخانه های طلای هیرد، راه اندازی دو پست اسکله منطقه ویژه پارسیان، فولاد سازی قائنات، کنسانتره شماره ۳ گهر زمین، بریکت‌سازی فولاد شادگان، واحد اکسیژن فولاد سفید دشت، آهک هیدراته اهر (مس سونگون)، میکسرهای جدید گندله سازی و خردایش ۲ به همراه فیلتراسیون کنسانتره سازی های گل گهر، نیروگاه های توسعه معادن و فلزات، هیپ لیچینگ مس سونگون و تعدادی طرح راه سازی، برق رسانی و آب رسانی به معادن از جمله طرح هایی هستند که در طول فعالیت دولت سیزدهم تکمیل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.