کد خبر : 24755
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 بهمن 1402 - 16:33

مریم آهون بر

۱۵۰ هزار بشکه نفت و ۲۸ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده شد

۱۵۰ هزار بشکه نفت و ۲۸ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده شد
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: ۱۵۰ هزار بشکه نفت و ۲۸ میلیون متر مکعب گاز با بهره برداری از هفت طرح صنعت نفت و گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده شد.

به گزارش خریدار، محسن خجسته مهر روز سه شنبه در آیین بهره برداری از هفت طرح صنعت نفت خوزستان در میدان نفتی قلعه نار اندیمشک، افزود: بهره برداری از این هفت طرح مهم صنعت نفت از جمله برنامه های جهش تولید در این صنعت است که به همت دولت سیزدهم به ثمر رسید.

وی گفت: واحد بهره برداری قلعه نار هفت سال به دلیل مشکل فنی از مدار بهره برداری خارج شده بود که با تلاش ۱۳ ماهه کارکنان صنعت نفت در دولت سیزدهم خط این میدان به طور ۱۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسید.

خجسته مهر تصریح کرد: با بهره برداری از میدان نفتی قلعه نار اندیمشک ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید و یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت اظهار داشت: افزایش ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه نفت درآمدی بالغ بر سه میلیارد دلار و افزایش ظرفیت ۲۸ میلیون مترمکعب گاز نیز درآمدی بالغ بر سه میلیارد دلار برای کشور به ارمغان می آورد که در مجموع با افتتاح این طرح ها سالیانه ۶ میلیارد دلار به درآمد ارزی کشور افزوده می شود.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد توسعه میادین نفت کشور بعد از انقلاب بوده است، ادامه داد: توسعه میدان گازی عسلویه به عنوان تامین کننده ۷۰ درصد گاز کشور و بیش از نیمی از میادین نفتی کشور پس از انقلاب توسعه و به بهره برداری رسیده است.

خجسته مهر با بیان اینکه افتخار و عزت کنونی، ارمغان انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) برای ایران عزیز است، گفت: اقتصاد انرژی و اقتصاد نفت و گاز کشور در حال شکوفا شدن است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان آنکه ایران اسلامی در همه عرصه ها به الگویی برای تمام مردم منطقه و آزادی خواهان جهان تبدیل شده است، افزود: حرکت کشور به سمت قله های پیشرفت با وجود فشارهای بین المللی به همت تلاشگران صنعت و تولید بی وقفه ادامه دارد.

خجسته مهر با بیان اینکه صنعتگران نفت ثابت کردند همواره از ذخایر هیدروکربوری و انرژی کشور با تمام توان صیانت می کنند، افزود: تاکنون ۸۱ میلیارد بشکه نفت توسط صنعت نفت ایران برداشت شده که ۲۸ میلیارد در قبل از انقلاب و مابقی پس از انقلاب بوده است.

در این آیین هفت طرح صنعت نفت و هفت طرح مسوولیت های اجتماعی شرکت ملی نفت در خوزستان با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسید.

اوجی همچنین در این سفر یک روزه از آخرین روند احداث ‌ پتروشیمی ابن سینای اندیمشک از طرح های اقتصادی شاخص منطقه بازدید کرد. برای ساخت این پترشیمی ۳۸۸ میلیون دلار برای هزینه ساخت و بهره برداری این طرح پیش بینی شده ‌و ظرفیت تولید این پتروشیمی ۲۰۰ هزار تن در سال خواهد بود. این طرح نخستین طرح تولید «اتیلن اکساید» با خوراک گازی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.