کد خبر : 6835
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 11:29

وزیر نیرو:

پروژه آبرسانی غدیر خوزستان بزودی به بهره‌برداری می‌رسد

پروژه آبرسانی غدیر خوزستان بزودی به بهره‌برداری می‌رسد
وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برداری از ابرپروژه آبرسانی غدیر استان خوزستان با کمیت ۱۲ مترمکعب در ثانیه و اجرای در کمتر از ۱۰ ماه طی روزهای آینده، گفت: ۱۰ هزار روستا شامل طرح جهاد آبرسانی می‌شوند که عملیات اجرایی انتقال آب به ۱۲۰۰ روستا در ۵ ماه اخیر به اتمام رسید.

به گزارش خریدار ، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو عصر امروز در آئین افتتاح خط انتقال آب سطحی به شهرقدس، اظهار‌ کرد: پروژه انتقال آب به شهرقدس چند ویژگی دارد که نخستین آن این است که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم را محقق می‌کند و اجرا در زمان کوتاه ۴ ماهه با این ویژگی‌ها ارزشمند است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان تهران، افزود: روزی که دولت مردمی کار خود را آغاز کرد بر اساس گزارش‌های رسمی و مطمئن نزدیک به ۳۰۰ شهر در وضعیت تنش آبی قرار داشتند و علی‌رغم خدمات بسیار ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به نقاط مختلف کشور، در بخش آبرسانی شهری و روستایی راه ناپیموده بزرگی داریم.

وزیر نیرو با اشاره به ضریب برخورداری ۹۹.۷ درصدی برق‌رسانی به روستاهای کشور، بیان‌کرد: مهم‌ترین رویکرد دولت در طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای توجه به موضوع آبرسانی بود و برای اجرایی‌کردن این نیاز ما در ۳ سطح برنامه‌ریزی کردیم.

محرابیان با اشاره به اجرای پروژه‌های رفع تنش یا طرح‌های توسعه آبرسانی در شهرها، گفت: دولت در گروه‌های مختلف مثل خطوط انتقال، احداث تصفیه‌خانه، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن متعدد تلاش کرد تا این میزان عدم‌برخورداری را به صورت ملموس و قابل توجه کاهش دهد.

وی با اشاره به تعریف بیش از ۸۰۰ پروژه برای نقاط مختلف کشور در سال گذشته، ادامه داد: بسیاری از شهرهایی که سال گذشته در تنش آبی قرار داشتند در حال حاضر در شرایط نسبتا مطلوبی قرار دارند و در کنار این موضوع طرح‌های کلان آبرسانی به شهرها به عنوان ابرپروژه‌های کشور نیز در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیرو با اشاره به مطالبه اصلی مردم خوزستان برای تامین آب با کمیت مناسب و استاندارد، خاطرنشان کرد: پروژه‌ای در سفر نخست رئیس‌جمهور به خوزستان در این خصوص با دستور ایشان به نام غدیر با کمیت ۱۲ مترمکعب در ثانیه از سد دز به مقصد ۶۰ درصد نقاط استان تعریف شد.

محرابیان با اشاره به اجرای ابرپروژه آبرسانی غدیر خوزستان در کمتر از ۱۰ ماه و قرارگیری در مرحله تست و امیدواری برای برای بهره‌برداری در روزهای آینده، گفت: حوزه سوم پروژه‌های دولت در این خصوص، موضوع جهاد آبرسانی است و تعریف آن تامین آب شرب پایدار برای روستاهای فاقد آب و یا روستاهای دارای تنش آب است.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی ما ۱۰ هزار روستای کشور شامل طرح جهاد آبرسانی می‌شوند، ادامه داد: قراردادهای خوبی در این خصوص با گروه‌های جهادی، نهادهای انقلاب اسلامی، پیمانکاران بخش خصوصی و خیرین آبرسان منعقد شده و در طول ۵ ماه گذشته بیش از ۱۲۰۰ روستا عملیات اجرایی آن تمام شده و هزاران روستا در مرحله اجرا قرار دارند.

وزیر نیرو اضافه‌کرد: امیدواریم بتوانیم در طول عمر دولت سیزدهم بخش قابل توجهی از خواسته‌های صحیح مردم در تأمین آب شرب بهداشتی تکمیل شود.

محرابیان با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، تصریح‌کرد: قاعدتا باید به سمت کشت کالاهای استراتژیک برویم و با آبیاری مناسب بهره‌وری آب را تا حد ممکن ارتقا دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.