کد خبر : 22303
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 12:42

مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران خبر داد:

مجتبی دوراندیش

وصول ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی معوقات مالیاتی ابربدهکاران

وصول ۲۵۰ هزار میلیارد ریالی معوقات مالیاتی ابربدهکاران
مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران با اشاره به مسدود شدن نزدیک به ۶ هزار حساب بانکی، از وصول ۲۵۰ هزار میلیارد ریال معوقات ابربدهکاران مالیاتی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران خبر داد.

به گزارش خریدار، «کامران منصور» با بیان اینکه ابربدهکاران شناسایی شده در این عملیات، شامل بیش از ۹۰ شخصیت حقوقی اعم از شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و سیمانی هستند، تصریح‌کرد: با انجام اقدامات گسترده اجرایی و بر اساس احکام قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم، از ابتدای مهر مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال وصول و برای پرداخت تعهدات این شرکت‌ها به بیت‌المال، به حساب خزانه واریز شد.

مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران با اشاره به ارجاع پرونده‌های ابربدهکاران صنعت نفت کشور به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مطالبات معوق دولتی، اظهار داشت: بیش از ۶۱۰ هزار میلیارد ریال از حقوق عامه شناسایی و روند عملیات اجرایی و وصول آن آغاز شده است.

منصور، با بیان اینکه این شرکت‌ها در اکثر بانک‌ها دارای حساب‌های متعدد اعم از ریالی، ارزی و سپرده بلندمدت هستند، افزود: برای وصول مطالبات بیت‌المال، گردش حساب‌های بانکی و منابع مالی این شرکت‌ها شناسایی شده و به صورت همزمان نزدیک به ۶ هزار حساب بانکی متعلق به این شرکت‌ها با اخذ احکام نمایندگی دادگستری مسدود شده است.

مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران گفت: شناسایی گردش حساب‌های بانکی و تامین منابع مالی این شرکت‌ها در حالی انجام شد که برخی بانک‌های عامل با افتتاح حساب‌های آفلاین و ویژه مانع رصد تراکنش‌ها و جابه‌جایی وجوه شده‌ بودند.

پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران از درآمدهای مالیاتی

وی با بیان اینکه این سازمان در راستای تدابیر دولت سیزدهم با جدیت به دنبال اخذ مانده مطالبات است، خاطرنشان‌کرد: برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۲ جزء (ز) بند(۷) قسمت (الف) تبصره ۱۴، مبالغ مذکور به تامین منابع سازمان هدفمندسازی از جمله پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران تخصیص یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.