کد خبر : 26063
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 11:21

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی در واکنش به صحبت‌های اسحاق جهانگیری:

نفت در انحصار شرکت ملی نفت قرار دارد و هنوز ملی نشده است

نفت در انحصار شرکت ملی نفت قرار دارد و هنوز ملی نشده است
معاون سرمايه گذاری و تامين مالی صندوق توسعه ملی درمورد صحبت‌های اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکید کرد که نفت در انحصار شرکت ملی نفت قرار دارد و هنوز ملی نشده است. راهکار این موضوع نیز ورود سایر مجموعه‌ها از جمله صندوق توسعه ملی به حوزه نفت است.

به گزارش خریدار، رضا محمدی در گفت‌وگو با روابط عمومی صندوق توسعه ملی با اشاره به صحبت‌های اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه واگذاری میادین نفت به مجموعه دیگری خلاف قانون اساسی و منافع ملی است اظهار کرد: با توجه به قوانین قرار بود نفت از انحصار شرکت ملی نفت خارج شود، سایر مجموعه‌ها وارد این حوزه شوند و حوزه نفت در کشور رقابتی شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده و عملا نفت ملی نشده است. تمامي فعاليتهاي اجرايی شركت ملی نفت توسط صندوق بازنشستگی نفت صورت می‌پذیرد كه زيرمجموعه شركت ملی نفت است و اين يعني انحصار.
وی ادامه داد: در بحث تخصيص بودجه دستگاهها و سازمانها طبق قانون اساسی، بودجه باید بر اساس خزانه تقسیم‌شود اما شرکت ملی نفت ۱۴.۵ درصد از فروش نفت را از آن خود می‌کند و این موضوع نشان از انحصار طلبی این شرکت دارد.

معاون سرمايه گذاری و تامين مالی صندوق توسعه ملی با تاکید بر اینکه نفت هنوز ملی نشده است، گفت: راهکار این است که رقبا وارد این حوزه شوند تا ملی شدن واقعی رخ دهد؛ ملی شدن واقعی جلوگیری از انحصارطلبی شرکت ملی نفت است.
محمدی در پایان به این نکته نیز اشاره کرد: در حاليكه كشورهای همسايه در حال افزايش توليد و استخراج می‌باشند، شركت ملی نفت ايران با انحصارطلبی مانع از افزايش توليد نفت ايران شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.