کد خبر : 23073
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 14:56

مجتبی دوراندیش

معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن

معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن
معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران ابلاغ کرد.

به گزارش خریدار، بر طبق این دستورالعمل، سقف اعطای تسهیلات در شهر تهران 4.500 میلیون ریال، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 4.000 میلیون ریال و در مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب 3.500 و 3.000 میلیون ریال اعلام و برای ساخت و نوسازی واحدهایی با کاربری مسکونی پرداخت خواهد شد.

همچنین، مجموع دوران مشارکت مدنی (ساخت) و فروش اقساطی این تسهیلات حداکثر ٢٠ سال (حداکثر سه سال مشارکت مدنی) تعیین و پس از دوران مشارکت مدنی، اصل و سود تسهیلات اعطایی قابل تقسیط به متقاضی است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکتهای عمران شهرهای جدید و ادارات کل راه و شهرسازی دستگاه‌های متولی اجرای طرح‌های مسکن هستند که توسط وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌شوند.
این دستورالعمل می‌افزاید، ملک مورد باید شهری، ثبتی، ششدانگ، مفروز، بلامعارض، ارزنده، سهل البیع و محصور و دارای سند مالکیت باشد.
بر اساس این گزارش، این دستور‌العمل با هدف اجرای ماده 4 قانون جهش مسکن که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را مکلف می‌کند هر ساله حداقل 20 درصد از تسهیلات پرداختی خود را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند، تهیه و ابلاغ شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.