کد خبر : 23037
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 14:24

وزیر علوم در سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه اعلام کرد:

مجتبی دوراندیش

لزوم طراحی بیمه نامه برای مشاغل فضای مجازی

لزوم طراحی بیمه نامه برای مشاغل فضای مجازی
دکتر زلفی گل با اشاره به اینکه بسیاری از دانش‌های جدید بر اساس علوم نوظهوری که الان وجود ندارد شکل می‌گیرد، بر تجهیز صنعت بیمه به علم روز تاکید کرد

به گزارش خریدار، محمد زلفی‌گل ـ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی‌امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه اظهار کرد: همایشهای بسیاری در کشور برگزار می‌شود که وقت ما اجازه نمی‌دهد در همه آنها حضور پیدا کنیم اما برخی از همایش‌ها از جنبه اختصاصی فراتر هستند و جنبه ملی و حتی فراملی دارند. با توجه به اینکه چتر بیمه بر سر همه اقشار، گروهها و تخصص‌ها وجود دارد از این باب این همایش جنبه عام‌المنفعه و فرابخشی دارد. لذا حضور در این همایش لیاقت می‌خواهد و ضروری است.
وزیر علوم با اشاره به اینکه امروزه شاخص بیمه در کشورهای پیشرفته بسیار بالا است، گفت: بحث دانش‌پذیری و فرهنگ بیمه پذیری حکایت از میزان توسعه یافتگی هر کشور دارد. لذا این همایش که منجر به گسترش دانش بیمه در کشور می‌شود بسیار مهم است.

بیمه باید پیشگیرانه، پیشران، پشتوانه و پناهگاه باشد

زلفی‌گل، توجه به چهار واژه در صنعت بیمه که با حرف «پ» آغاز می‌شود را مهم دانست و افزود: کلمه اول پیشگیرانه است؛ بیمه به گونه‌ای از ایجاد و خلق نابسامانی، بحران و هر موردی که آرامش جامعه را به هم بزند جلوگیری می‌کند.
وزیر علوم، لغت دوم را بحث «پیشران» دانست و گفت: باید کاری کنیم که بیمه ما پیشران توسعه، فناوری و تولید علوم نوظهور باشد اگر فردی خواست تولیدی را رقم بزند یا خدماتی را ارایه دهد صنعت بیمه چگونه عمل کند که پیشران باشد و به تولید و خدمات انرژی بدهد.
به گفته زلفی‌گل، لغت سوم «پشتوانه» است. شهروندی که می‌خواهد کاری را شروع کند باید احساس این را داشته باشد که بیمه پشتوانه محکمی برای اوست.
وی با بیان اینکه آخرین لغت «پناهگاه» است؛ به این معنی که صنعت بیمه بایستی پناهگاه افراد آسیب دیده در عرصه های مختلف باشد.
وزیر علوم، میزان دانایی بیمه گذاران در صنعت بیمه را مهم دانست و گفت: به عنوان مثال ارتباط میزان تصادفات رانندگی با میزان دانایی و سواد افراد لحاظ شود. یعنی در هنگام بیمه برای فردی که از نظر روانشناسی و شخصیتی اعتماد بیشتری به او داریم مبلغ متفاوتی با فرد دیگر تعیین کنیم. در واقع فرهنگی ایجاد کنیم که اگر فردی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد با مشکل مواجه نشد این را بیمه ببیند و مورد حمایت ویژه صنعت بیمه باشند.

صنعت بیمه دائما خود را به‌روز کند

زلفی‌گل تصریح کرد: در حال حاضر صنعت بیمه باید برای بیمه مشاغل فضای مجازی تدبیری بیاندیشد. بسیاری از دانش‌های جدید بر اساس علوم نوظهوری که الان وجود ندارد شکل می‌گیرد. صنعت بیمه نباید از علم روز عقب بیفتد و لازم است دائما خود را به‌روز کند.
وی با اشاره به موضوع بیمه پژوهش و فناوری گفت: ما سابقا بیمه پژوهش و فناوری نداشتیم که در این زمینه تفاهم‌نامه ای امضا شده است. اگر یک بخش صنعتی، قراردادی را با استاد دانشگاه می‌بنند، وسط راه آن صنعت پشیمان نشود. باید حتما برای قراردادهای پژوهشی و فناوری بحث بیمه را در نظر گرفت. هرجا سرمایه گذاری صورت بگیرد باید بیمه آنجا حضور داشته باشد و قوانین و مقررات خاص آن وضع شود.

لزوم توسعه فرهنگ بیمه‌پذیری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مساله مهم دیگر را بحث فرهنگ بیمه‌پذیری دانست و افزود: یکی از موضوعات این همایش این باشد که برای ترویج فرهنگ بیمه‌پذیری در بین اقشار مختلف جامعه چه کارهایی انجام شود. شاید لازم باشد فیلمهای کوتاهی دائما برای اقشار مختلف جامعه تولید و توزیع شود. صداو سیما برنامه خاصی را برای این موضوع اختصاص دهد؛ چرا که صنعت بیمه آرامش جامعه را تضمین می کند.
به گفته زلفی‌گل، صنعت بیمه آرامش روحی و روانی جامعه را تامین و تضمین می‌کند. سلامت فقط جسمی نیست، بلکه سلامت روحی، روانی، اجتماعی و عاطفی هم وجود دارد. صنعت بیمه در بخشهای مختلف سلامت جامعه می‌تواند اثرگذار باشد. به این دلیل است که توسعه صنعت بیمه به نفع منافع ملی ما و تضمین کننده سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است. هرچقدر دانش بیمه توسعه پیدا کند به همان میزان سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی افزایش پیدا می کند. برگزاری چنین همایشهایی به توسعه دیپلماسی علمی کشور و تحقق مرجعیت علمی جمهوری اسلامی کمک می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.