کد خبر : 20702
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 تیر 1402 - 11:42

مجتبی دوراندیش

لازمه تحول در بانک شناخت کافی از وضع موجود است

لازمه تحول در بانک شناخت کافی از وضع موجود است
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست بررسی گزارش «پروژه تحول راهبردی بانک» گفت: دغدغه بنده از ابتدا این بود که سند تحول 1404 باکیفیت بالا و به صورت علمی تدوین و اجرایی شود،بر این اساس پیش نیاز اجرای هر برنامه تحولی شناخت وضع موجود است.

به گزارش خریدار، محمدشیخ حسینی افزود:گزارش پروژه تحول راهبردی نشان می دهد که کارشناسان این طرح به شناخت و دریافت خوبی از سازمان دست پیدا کرده اند.
وی ادامه داد:گام بعدی پس از تدوین سند تحول راهبردی بانک اجرای پرقدرت آن در تمام سطوح بانک است.
شیخ حسینی تصریح کرد:در مسیر تدوین سند تحول راهبردی بانک توسعه تعاون کارشناسان وزارت تعاون،وزارت امور اقتصادی ودارایی،اتاق تعاون و بانک مرکزی می توانند کمک موثری کنند.
در بخش دیگری از این نشست دکتر ولیان، مجری طرح تحول راهبردی بانک توسعه تعاون اعلام کرد:بر اساس افق ترسیم شده در 1404 بانک توسعه تعاون به بانک برتر و پیشرو در ارائه خدمات مالی و اعتباری دیجیتال به شرکت های تعاونی و بنگاه های کوچک و متوسط تبدیل می شود.
وی در تشریح وضع موجود بانک گفت:بانک توسعه تعاون در مرز دو اکوسیستم بانکی و تعاونی قرار دارد و به نوعی بازیگر اختصاصی این فضای مشترک است.
ولیان ادامه داد:رنگ بخش تعاون در بدنه سازمان ضعیف است. با تدوین سند تحول راهبردی بانک ماموریت و جایگاه بانک توسعه تعاون در زیست بوم تعاونی کشور را بازتعریف می کند.
وی با بیان اینکه تحول دیجیتال به معنای تحول آی تی نیست، گفت: سازمان باید بتواند تغییررا نهادینه کند ودر همه ارکان و لایه های سازمان تحول اتفاق بیفتد.
ولیان اعلام کرد:درچارچوب شناسایی محرک های تحول،اسناد بالادستی شامل سند تحول دولت مردمی، سند توسعه بخش تعاون، برنامه هفتم توسعه ، قانون بودجه، سند الزامات حاکمیت شرکتی،مستندات بانک و گفت و گو با نفرات کلیدی در دستور کار قرار گرفت.
مجری طرح سند تحول راهبردی بانک در پایان گفت:انتظار می رود هفت ساحت فرآیندها،ساختارسازمانی،سیاست ها ،جریان اطلاعات،فرهنگ و رفتار،مهارت ها و شایستگی ها و زیرساخت ها در مرحله سوم با تحول روبرو شود.
حسن سرین،رئیس اداره کل پژوهش مرکز آموزش و پژوهش نیز در این نشست اعلام کرد:تدوین سند تحول 1404 بانک توسعه تعاون باید به چهار آرمان فرصت آفرینی،مزیت آفرینی،ثروت آفرینی و ارزش آفرینی منتهی شود.
در بخشی ازاین جلسه مدیران حاضر نکاتی را پیرامون سند تحول بانک مطرح کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.