کد خبر : 24325
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 18:23

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون؛

مجتبی دوراندیش

قرارداد ساخت ۳۲۱ هزار و ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن منعقد شد

قرارداد ساخت ۳۲۱ هزار و ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن منعقد شد
بانک مسکن با حمایت دولت سیزدهم از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، قرارداد تامین مالی ساخت ۳۲۱ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ ۱۳۴ همت منعقد کرد.

به گزارش خریدار، بانک مسکن در طی یک گزارش اعلام کرد که از ابتدای اجرای این طرح تا بیستم دی‌ماه سال جاری مبلغ ۷۲۸ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برای ساخت ۳۰۰ هزار و ۵۳۷ واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت شده است.

بر اساس اعلام بانک مسکن، ۳۶ درصد این تسهیلات به خود مالکان اختصاص یافته و مابقی نیز مربوط به نهادهای معرفی کننده از جمله اداره کل راه و شهرسازی، شهرهای جدید، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، صندوق مسکن، سازمان همیاری شهرداری‌ها و …. است.

استان‌های تهران، زنجان، اصفهان و فارس به ترتیب با پرداخت مبلغ ۶۴ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال، ۶۰ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال،۵۸ هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال و ۵۲ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال بیشترین میزان پرداختی تسهیلات برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را داشته‌اند.

در این مدت تعداد ۴۶۳ هزار و ۹۸۹ واحد مسکونی در قالب ۷۹هزار و ۸۰۰ پروژه به بانک معرفی شده‌اند که ۴۳ درصد این واحدها سهم خود مالکان است.

همچنین از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا بیستم دی ماه سال جاری متقاضیان تعداد یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۳۱۱ فقره حساب افتتاح کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.