کد خبر : 15544
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 14:25

عوارض تردد در طرح ترافیک اعلام شد

عوارض تردد در طرح ترافیک اعلام شد
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: پارکبانان نباید بصورت نقدی از شهروند وجهی دریافت کنند بلکه از طریق سیستم های هوشمند این مبلغ دریافت می‌شود.

به گزارش خریدار، مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: بحث تعیین عوارض تردد در طرح ترافیک سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۰ درصدی داشت و نرخ پایه از ۴۳ هزار و ۸۰۰ به حدود ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت اما سایر روش های کنترل طرح، تغییری نمی‌کند.

شفیعی در خصوص حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌ها هم گفت: این مبلغ از ۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای ساعت اول خودروها و برای وانت بارها در پارکینگ‌های سطح یک به ۶ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین بهای خدمات پارکینگ غیر مسقف از ۲ هزار و۸۰۰ تومان تا ۵ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شد. همچنین بهای پارکینگ موتورها نیز از ۱۶۰۰ تومان برای یک ساعت اول به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: مبلغ پارک حاشیه‌ای از ۱۶۰۰ برای دو ساعت اول به ازای هر نیم ساعت به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید البته پارک حاشیه ای هنوز اجرایی نشده و برای ۷۵ هزار پارک قرارداد بسته‌شده است و برای سال آینده ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای ایجاد می‌شود که کل درآمد حاصل از پارک حاشیه‌ای باید برای حمل و نقل عمومی صرف شود.

شفیعی گفت: پارکبانان نباید بصورت نقدی از شهروند وجهی دریافت کنند بلکه از طریق سیستم های هوشمند این مبلغ دریافت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.