کد خبر : 19982
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 11:53

شارژ باتری خودرو‌های برقی در عرض ۶ دقیقه!

شارژ باتری خودرو‌های برقی در عرض ۶ دقیقه!
یک استارتاپ چینی مدعی شده است که می‌تواند با استفاده از مواد ابررسانا و مدیریت حرارتی باتری خودرو‌های برقی را در تمام شرایط آب و هوایی ظرف ۶ دقیقه شارژ کند.

به گزارش خریدار، استارتاپ چینی (Greater Bay Technology)ادعا می کند که آخرین باتری EV(باتری تامین کننده نیروی محرکه خودروهای برقی) این شرکت می تواند حتی در دمای سرد نیز با سرعت عادی شارژ شود.

هوانگ شیدونگ، یکی از موسسان و رئیس هیات مدیره این شرکت می گوید سلول فونیکس جدید این شرکت از مواد ابررسانا و مدیریت حرارتی استفاده می کند تا در عرض تنها ۵ دقیقه از (۴ – F )به (۷۷ F) برسد و به باتری اجازه دهد در تمام شرایط آب و هوایی ظرف ۶ دقیقه شارژ شود.

از دست دادن کارایی شارژ در هوای سرد مانعی دائمی در فضای باتری (EV) بوده است. سایر خودروسازان از جمله پولستار و جنرال موتورز با اضافه کردن پمپ های حرارتی به این مشکل برخورده اند و شرکت آلمانی (ZF) حتی یک کمربند ایمنی گرم شونده یا کمربند حرارتی را برای کاهش انرژی مورد استفاده برای گرمایش کابین نمونه سازی کرده است.

گفته می شود که سلول جدید فونیکس بردی برابر با ۱۰۰۰ کیلومتر دارد. این شرکت انتظار دارد سال آینده این باتری را در خودروهای الکتریکی آیون، سومین برند محبوب EV چین، به عموم عرضه کند. علاوه بر این، گفته می شود که گریت بی فن آوری در حال مذاکره با سایر خودروسازان برای استفاده از این سلول است.

این استارتاپ دو ساله به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار است. باتری نسل اول آن یک سلول شارژ بسیار سریع است که در حال حاضر درشرکت هایی چون SUV الکتریکی و V Plus شرکت Aion استفاده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.