کد خبر : 18843
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 15:32

مدیرعامل شرکت بورس تهران اعلام کرد؛

مجتبی دوراندیش

سهامداران عجول؛ بازنده‌های اصلی بازار سهام

سهامداران عجول؛ بازنده‌های اصلی بازار سهام
مدیرعامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه افرادی که در بازار سهام تصمیم عجولانه می‌گیرند، بازنده‌های اصلی هستند، گفت: با تداوم روند پذیرش شرکت‌ سهامی عام پروژه و عرضه‌های اولیه، بازار سرمایه ثبات خود را حفظ کند.

به گزارش خریدار، «محمود گودرزی» در حاشیه نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی در جمع خبرنگاران، افزود: در سال های گذشته نقاط ضعفی در عملکرد تالارهای منطقه ای وجودداشته، اما از یک سال گذشته ایده‌ای را در بورس تهران مبنی بر سفرهای استانی مطرح کردیم.

وی گفت: این موضوع با این رویکرد دنبال نمی‌شود که پروژه‌های بزرگ اقتصاد ملی تامین مالی شوند، بلکه رویکرد ما شناسایی بنگاه‌ها و شرکت‌هایی است که در حوزه فناوری و دانش بنیان فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران درباره روند فعلی بازار سهام نیز اظهار داشت: بازار سرمایه بزرگ شده است و ارزش معاملات که از ابتدای اسفند ماه بر مدار صعودی قرار گرفت به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در روز رسید.

گودرزی با بیان اینکه عرضه‌های اولیه می‌توانند در جذب سرمایه‌های مردم تاثیرگذار باشد، گفت: واقعیت این است که سهامداران در بازار صعودی یا نزولی اقدام به شناسایی سود می‌کنند.

گودرزی تاکید کرد: افرادی که در بازار سهام برای خرید و فروش تصمیم عجولانه می‌گیرند، بازنده‌های اصلی بازار سهام هستند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران افزود: به نظر می‌رسد با تداوم روند پذیرش شرکت‌ سهامی عام پروژه و عرضه‌های اولیه که در بورس و فرابورس انجام می‌شود، بازار سهام ثبات خود را حفظ کند.

عرضه اولیه ۲ شرکت در آینده نزدیک

وی درباره آخرین وضعیت عرضه‌های اولیه در بورس اظهار داشت: وقتی شرکتی را برای عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه پذیرش می‌کنیم، بخش عمده کار در اختیار ناشران و سهامداران عمده شرکت‌ها قرار می‌گیرد و باید روالی را مانند ارزش‌گذاری طی کنند.

گودرزی افزود: دو شرکت را برای عرضه اولیه در آینده نزدیک در دستور کار داریم و سایر شرکت‌های پذیرش شده هم به مرور عرضه اولیه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران به تغییر چهره بورس از معاملات سنتی تاکید کرد و گفت: پایان این ماه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اقتصاد دیجیتال را در بورس پذیرش خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم به زودی عرضه اولیه آن را انجام دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.