کد خبر : 17590
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 15:18

میرکاظمی:

مجتبی دوراندیش

سال گذشته ۹۷ درصد تحقق منابع بودجه را داشتیم

سال گذشته ۹۷ درصد تحقق منابع بودجه را داشتیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که ۹۷ درصد از منابع بودجه سال گذشته محقق شده که شاید جزو سال‌های نادر پس از انقلاب باشد.

به گزارش خریدار، سید مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره شکایت این سازمان از رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ۲۷ اسفندماه متوجه شدیم که رتبه بندی معلمان ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ اضافه بار مالی به دولت تحمیل می‌کند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: یکی از افرادی که در مجلس تشویق به خلاف قانون می‌کند، علیرضا منادی است. ما ملزم به رعایت قانون هستیم و منادی فردی تحریک کننده بود که آموزش و پرورش تخلف کند؛ در این راستا شکایت خود را رسماً به دستگاه نظارتی انجام دادیم.

میرکاظمی ادامه داد: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با مساله حقوق فرهنگیان، هم تحریک کننده و هم تشویق کننده به بی انضباطی است؛ آقای منادی الف را در قانون می‌نویسد بعد از دولت توقع دارد که دولت ب را انجام بدهد؛ این نشدنی است و ما ملزم به اجرای قانون هستیم.

میرکاظمی عنوان کرد: در تاریخ ۹ اسفند من گزارش این شکایت را فرستاده‌ام که علیرضا منادی هم تحریک کننده و هم تشویق کننده به بی‌انضباطی است. ما سال گذشته ۹۷ درصد تحقق منابع داشتیم یعنی شاید بعد از انقلاب جزو سال‌های نادری بود که منابع و مصارف ما دقیقاً با یکدیگر همپوشانی پیدا می‌کند و بدون اینکه استقراض کرده باشیم و بدهی برای بودجه عمومی کشور ایجاد کرده باشیم که این از ویژگی های دولت سیزدهم است.

وی خط قرمز این سازمان را رعایت قانون و انضباط مالی دانست و گفت: ما جلوی هر کسی که بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای و سایر ابزاری که در اختیار دارد، استفاده کند تا دولت را بی نظم کند، محکم ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم؛ در گذشته هم اجازه ندادیم و در آینده هم اجازه نمی‌دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: آقای منادی باید بداند که خود را تبرئه می‌کند و باید پاسخگو باشد که چرا آموزش و پرورش را تحریک به بی‌انضباطی می‌کند. ما گزارش وی را داده‌ایم و پیگیری می‌کنیم.

میرکاظمی گفت: اینکه پوپولیستی صحبت کنند و از نردبان معلمان بالا بروند و ۴ رای بگیرند باعث نمی‌شود که ما انضباط مالی و نظم مالی در دولت دچار خدشه کنیم و در آینده هم اجازه این کار را به احدی نمی‌دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.