کد خبر : 21112
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 20:48

روابط تجاری بین ایران و ترکیه منجر به رونق اقتصادی منطقه می‌شود

روابط تجاری بین ایران و ترکیه منجر به رونق اقتصادی منطقه می‌شود
رییس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه گفت: تقویت روابط اقتصادی و تجاری بین شهرهای خوی در ایران و وان ترکیه منجر به رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

به گزارش خریدار، “نجدت تقوا” در دیدار با شهردار خوی افزود: با استعانت از سیاست‌ها و روابط دیپلماتیک دو کشور، مجموعه اتاق بازرگانی وان آمادگی کامل خود را در راستای نوآوری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های طرفین اعلام می‌کند.

وی با اشاره به پیشینه‌ای از همسایگی و دوستی دو کشور اظهار کرد: ایران و ترکیه بیش از ۴۵۰ سال است که بدون مشکل به رسم همسایگی در تمامی مناسبات در کنار یکدیگر بوده‌اند و امروز نیز باید با بهره‌گیری از مرز رازی و کاپی کوی، تعاملات در حوزه اقتصادی و فرهنگی استمرار داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ادامه داد: شهر وان پنجره‌ای رو به دنیاست و ما بر خود می‌بالیم که شهری مثل خوی با چنین فرهنگ و تاریخ چند هزار ساله در همسایگی ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: لازم است با اتکا به علم روز و سیاست های دولت‌های حاکم، کمبودها و کاستی‌های خود را در راستای آسایش شهروندان ۲ منطقه رفع کنیم.

نجدت تقوا یادآور شد: با در نظر گرفتن پتانسیل شهر وان و خوی، امیدواریم در آینده نزدیک، دو شهر پویا و با روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و نیز گردشگری داشته باشیم.

شهردار خوی در این دیدار با اشاره به تعامل و همسایگی شهرهای وان ترکیه و خوی ایران گفت: همانگونه که در هنگام وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی دو کشور دوست و همسایه در کنار هم بودند، امروز نیز شهر خوی و وان باید به سمت رونق اقتصادی و تبدیل شهرها به قطب اقتصادی منطقه حرکت کنند.

حسن نصراله پور افزود: ایجاد اتاق بازرگانی یکی از اولویت‌های کاری مجموعه مدیریت شهری است که با ایجاد زمینه‌های سرمایه گذاری در محیط‌های مختلف با بهره‌وری بالا، می‌توان ظرفیت‌های هر دو شهر وان و خوی را به شهروندان معرفی کرد.

شهردار خوی با اشاره به حمایت سرمایه‌گذاران در شهر اظهار کرد: مرز رازی از لحاظ استراتژیکی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی از جمله راه ریلی، زمینی بوده و در آینده نیز این ظرفیت‌ها توسعه می‌یابد.

نصراله پور ادامه داد: هم اکنون شهرستان خوی در بهترین شرایط و فرصت در جهت سرمایه‌گذاری با حمایت‌های ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری برای سرمایه گذاران است.

وی اضافه کرد: سیاست گذاری اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری بر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک خوی و وان است که در پی آن شاهد توسعه اقتصادی و فرهنگی در این شهر خواهیم بود.

شهردار خوی یادآور شد: سیاست گذاری اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری بر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک خوی و وان است که در پی آن شاهد توسعه اقتصادی و فرهنگی در این شهر خواهیم بود.

رییس و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع استان وان ترکیه به دعوت اعضای شورای اسلامی و شهردار خوی وارد این شهر شده و پس از نشست با مسوولان شهری خوی از آرامگاه شمس تبریزی، محل پیشنهادی نمایشگاه‌های دائمی و میدان خشکبار و محوطه شهرداری خوی بازدید کردند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.