کد خبر : 9532
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مهر 1401 - 11:38

رفع تبعیض از صندوق‌های بیمه و بازنشستگان

رفع تبعیض از صندوق‌های بیمه و بازنشستگان
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما چندسال گذشته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را راه اندازی کردیم تا قشر روستاییان و کشاورزان تحت پوشش قرار بگیرند.

به گزارش خریدار، عبدالرضا مصری در همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: ارتقای کرامت انسان ها در هر لایه و سطحی در مرحله بعدی باید مورد توجه باشد، به گونه ای که انسان ها همواره احساس سربلندی داشته باشند. مرحوم شهید رجایی اولین‌ شخصی بود که به روستاییان کمک و مقرری ماهانه برای افراد بالای 60 سال سن، تصویب و پرداخت کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه افراد در سطح یکسان درآمدی و شانیت اجتماعی قرار ندارند، باید متناسب با سطوح درآمدی و اقتضائات زندگی افراد مختلف، سطوح حمایتی و بیمه ای تعریف کرد. به عنوان مثال شخصی ممکن است نیازی به بیمه نداشته باشد، اما فرد دیگری نیازمند حمایت گسترده باشد.

مصری با اشاره به اینکه نیازمند یک بانک جامع اطلاعاتی هستیم، گفت: ما به بانک اطلاعاتی جامعی نیاز داریم. یک علت که یارانه 45 هزار تومانی به همه افراد به صورت یکسان تخصیص یافت این بود که بانک جامع و نظام وسع سنجی کارآمدی نداشتیم.

وی افزود: ما چندسال گذشته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را راه اندازی کردیم تا قشر روستاییان و کشاورزان تحت پوشش قرار بگیرند. پس از آن به سراغ رانندگان تاکسی، فعالان صنایع دستی، کارگران روزمزد ساختمانی و سایر اقشار خاص رفتیم که به واسطه آن هفت درصد حق بیمه شان را پرداخت می‌کردند و بیمه شده تامین اجتماعی می‌شدند.

مصری بر رفع تبعیض میان صندوق های بیمه و بازنشستگان تحت پوشش تاکید و خاطرنشان کرد: صندوق های بیمه ای چالش هایی دارند که یکی از آنها نبود محاسبات اکچویری(محاسبات بیمه‌ای) است. امیدوارم آقای رئیسی بتواند یکپارچگی صندوق های بیمه ای را به سرانجام برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.